• epicname

    Likgiltig reaktion till mitt gravidbesked trots extrem längtan?!

    Hej vänner,

    Jag är 27 år och har alltid längtat efter barn, det senaste året så mycket att det gjort ONT i kroppen av längtan till graviditet och barn. Jag har hållit detta lite för mig själv då jag inte vill verka för på och skrämma iväg min sambo som jag varit tillsammans med i 5 år och som jag vet vill vänta lite längre än mig. Men för en månad sedan berättade han att han var redo att börja försöka!! Blev överlycklig, chockad och började böla av glädje (som den känslomänniska jag är).

    Jag har PCOS så har alltid fått höra att det kommer vara svårare att bli gravid på naturlig väg så jag var berädd på att detta kanske tar minst några månader eller ett halvår i bästa fall, men vi bokade in besök hos en fertilitetsklinik och fick utskrivet provera och letrozol. dock under tiden då vi väntade på medecinen märkte jag för första gången av typiska symptom för ägglossning som Natural cyckles lärt mig med "äggviteflytning" osv så vi hade samlag under den tiden men med minimalt hopp då min barnmorska förr sagt att jag kan ha ägglossning men att inget ägg lossnar och däröfr får jag aldrig mens (?) högst oklart men aja det verkar vara möjligt.

    8 dagar efter ägglossning och samlag tog jag ett tidigt gravtest för att försäkra mig om att jag inte var gravid innan jag började med provera, vilket var negativt. 14 dagar efter ägglossning och 6 dagar med provera för IFALL det tidiga testet visade fel (hade inga symptom) tar jag ett vanligt gravtest som visar POSITIVT?! Jag får en chock?? Jag har PCOS och vi hann inte ens försöka på riktigt?! förstår ni vad jag menar??

    Här kommer mitt dilemma, så som jag LÄNGTAT av hela min kropp och hjärta och storbölat av glädje när andra berättat att dem är gravida så känner jag mig likgiltig typ?? som att jag inte riktigt fattar? och känner att det är såå långt bort till att få glädjetårar? när dom annars kommer direkt? varför är jag likgiltig till något jag längtat efter så länge?! kommer detta gå över?

    Tanken av att berätta detta till någon i närheten gör mig spänd såklart men inte genuint glad för det känns som att jag ljuger? eller berättar om någon annans graviditet? Innerst inne vet jag att jag borde vara ÖVERLYCKLIG av att ha PCOS och bli gravid på naturligväg på första försöket men det känns inte??? Jag vill vara i min lilla lyckobubbla nu som jag längtat så efter...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-11-03 16:25
    Tack för att ni orkade läsa ända hit <3

  • Svar på tråden Likgiltig reaktion till mitt gravidbesked trots extrem längtan?!
  • Katch91

    Många gånger kan man ha byggt upp en sån stor förväntan och bild av hur det ?ska? kännas. Och har Svårt sen att acceptera en annan känsla. 


    plus HORMONER!!!!! 


    min senaste graviditet Som tyvärr slutade i missfall var jag otroligt deppig, kom inte ur sängen. Släppte när strax Innan jag jag började blöda antagligen pågrund av att hormonerna snabbt sjönk. 


    Var snäll mot dig själv Hjärta

  • Anonym (Normalt)

    Det beror på graviditetshormoner och det är vanligt att känna så.

Svar på tråden Likgiltig reaktion till mitt gravidbesked trots extrem längtan?!