Anonym (Bara jag?) skrev 2022-11-04 07:38:18 följande:
Var det nån som tyckte brännboll var kul?
Anonym (Usch) skrev 2022-11-04 08:15:05 följande:
Nej det är inte bara du. Brännboll var skräcken på idrotten för mig med social fobi. Det tillsammans med stafettlekar och redskapsgymnastik, alla stod och tittade på i väntan på sin tur.
Jag tyckte brännboll är kul. Men det är en oerhört stor förståelse över skräcken man får uppleva och fick uppleva. Som vuxen och/eller att man spelar med en schysst grupp, så är det mindre skrik på varandra. Man har bara kul. Ingen bryr sig om man missar bollen eller inte.
Jag har spelat brännboll många gånger i mitt liv, men lik förbannad är jag dålig på lyror. Jag är blivit bättre med slå bollen med basebollträet.
Jättetråkigt att andra fick uppleva gap och skrik bara för att man missade. Det är liksom inget att bli arg för.
Beklagar! Men bortsett ifrån missar och skrik m.m. Skulle ni då tycka sporten skulle vara roligare? Om ni fick veta i förhand att gruppen/kompisar inte skulle beskylla er bara för att ni missade. Utan alla spelade, bara för att ha kul och trevligt. Ingen bryr sig över vinsten eller om man missar.