• Sat 5 Nov 2022 08:22
    628 visningar
    0 svar
    +1
    0
    628

    Finns det för många att prata med?

    Hjälp mig gärna! ❤️


    I dagens samhälle ökar den psykiska ohälsan och med det dyker även fler aktörer upp som erbjuder stödsamtal i olika former. Med den uppsjö av professioner som profilerar sig på marknaden så håller jag just nu på med en studie inom ramen för min socionomutbildning med syftet att undersöka vilka effekter det stora utbudet av olika samtalsprofessioner har, och konsekvenserna av valfriheten för de i behov av samtalsstöd. 
    Jag skulle gärna vilja diskutera detta fenomen, främst med fokus på hur det stora utbudet påverkar oss och om det gör att stöd faktiskt kan utebli för att vi helt enkelt inte kan välja vem vi ska vända oss till. Vad har nu ni för upplevelser kring detta?
    Jag bifogar även länken till min enkätstudie som tar upp några korta frågor på ämnet, så jag gärna vill ha in fler respondenter till. Den vänder sig till alla som är över 20 år och som någon gång mått psykiskt dåligt och funderat över att ta kontakt med någon som erbjuder professionellt samtalsstöd, och i samband med detta ställts inför det stora utbud av olika yrkesprofessioner som finns att prata med. Det spelar ingen roll om det lett till att man pratat med någon eller inte.
    Här är länken till enkäten:
    Kram, Elinor 
Svar på tråden Finns det för många att prata med?