• Kaki2022

    Spottings efter ÄL efter missfall

    Hej,
    För 6 veckor sen när jag gjorde KUB upptäcktes ett MA som då slutat leva i vecka 10+3. Jag skrapades två dagar senare och det gick bra. Dock slutade jag blöda snabbt efter operationen och på kontroll såg läkaren att det var blodrester kvar i livmodern. Fick en kur Provera som skulle hjälpa kroppen få ut det men jag började inte blöda då heller mer än ett par dagar av små mellanblödningar. På efterkontrollen tyckte läkaren att det såg bättre ut och ?ganska bra? men sa att vi skulle kunna spola livmodern med koksalt om det inte varit för att jag och min man redan haft oskyddat sex. Han sa att antingen blir jag gravid, eller kommer mensen och då kommer resterna ut med den troligtvis. Han kunde då även se en äggblåsa på 13 mm så ägglossningen var på gång. 


    Jag tempar och testade med ÄL test och hade ÄL förra veckan runt den 27 okt och vi försökte då på nytt. Sen dess har jag haft molande värk i livmodern och ryggen och sen i torsdags, nu 5 dagar, haft bruna mensliknande mellanblödningar (behöver endast trosskydd) något jag aldrig tidigare haft innan missfallet. 


    min fråga till er, har någon varit med om något liknande? Någon som fått mellanblödningar efter missfall som inte haft det innan? Borde jag kontakta läkaren för att spola livmodern om jag inte får igång en ordentlig mens i veckan? Vill så gärna bli gravid igen när vi var så inställda på att snart få en liten bebis? <3 


    Missfall
Svar på tråden Spottings efter ÄL efter missfall