• Oresto90

    Utsatt för allvarligt brott problem med mental hälsa.

    Mitt fall har skrivits en del om i media så för att inte röja mig själv här så nämner jag bara att det b la innefattar våld hot och förtal i socialamedier.

    Allt detta började för ca 2 veckor  sedan och jag blev omgående sjukskriven då detta verkligen skapar mycket oro, stress och ångest.
    Min nuvarande sjukskrivning löper ut om ca 1 vecka och jag känner att mitt mående går ått fel håll.

    Jag försökte idag boka tid med min läkare för att förlänga sjukskrivning men det vissade sig inte vara möjligt påstod personalen på vc eftersom det fortfarande finns tid kvar på min sjukskrivning.
    Allt detta orsakar ännu mera stress för mig och min "mardröm ' är att bli tvingad att börja jobba trots  att jag inte är redo alldig varit sjukskriven tidigare. Min fråga är egentligen om någon har erfarenhet om hur läkare brukar agera i dessa fall?

  • Svar på tråden Utsatt för allvarligt brott problem med mental hälsa.
  • Anonym (S)

    Det beror på hur lång tid det är kvar av sjukskrivningen, du kan ju inte gå till läkaren samma dag som du ska vara tillbaka på jobbet och chansa på förlängning. Prata med VC igen, eller kontakta någon vårdapp.

  • Anonym (Kyrie)

    Läkare bedömer väldigt individuellt. Det har också gått troll i att människor vill korttidssjukskriva sig på godtyckliga grunder, vilket drabbar även dig då läkare och vc kan vara väldigt skeptiska. Ibland är det rättvist och ibland orättvist. 

Svar på tråden Utsatt för allvarligt brott problem med mental hälsa.