Sandpapper hårborttagning?
Någon som prövat detta? Finns det en produkt ni kan rekommendera och som funkar?
Någon som prövat detta? Finns det en produkt ni kan rekommendera och som funkar?
Har faktiskt provat det. Huden blev helt röd och irriterad och håren var kvar.
Ta grovfilen. Då blir du av med skiten tills huden växer tillbaka.
Inte sandpapper, men peeling"papper". Dvs gjord för att ta bort småhår i ansiktet. Tvivlar starkt att det skulle funka på övrigt kroppshår.
Funkar inte de epileringspapper som finns att köpa? Men det står ju att de funkar! :(
Det är väldigt dåligt för huden att använda såna papper. Det är ingen bra lösning för hårborttagning. Det bästa jag gjort för sånt här är att köpa en IPL för hemmabruk och nu har jag mer eller mindre inget hår alls på benen och jag behöver aldrig raka. Så mycket bättre än att förstöra huden bara för att du vill bli av med håret.
Funkar inte de epileringspapper som finns att köpa? Men det står ju att de funkar! :(
Tror jag provat 2 gånger i mitt liv (andra gången långt senare för jag tänkte de nog blivit bättre eller att jag gjorde något fel som tonåring när jag provade första gången) - det blev dåligt resultat och huden tålde det inte alls.
Kan tänka mig att det kanske funkar om man har kombinationen av väldigt fjunig hårväxt och väldigt tålig hud.