• Annalarsson1

    Vidrig värdelös tvättstuga

    Upptäckte idag hur otroligt äcklig tvättstugan är som tillhör min nya hyreslägenhet. Damm i drivor över hela golven, någon sörja i pölar utspritt här o där, hårtussar mm. Inte nog med det så är torkrummet ett skämt. Ett par linor, en tvättställning och en luftavfuktare. Thats it. Jag hängde tvätten kl 13 idag och den är fortfarande lika blöt nu 7 h senare. Torktumlaren verkar sliten och oduglig den med, efter 2 h är sängkläderna ännu inte torra. I den här takten behöver jag ju boka 3 heldagar för att få allting torrt. Inte får man installera egen tvättmaskin och torktumlare heller ?för det finns ju tvättstuga?. Frågan är om detta är något jag måste stå ut med eller om hyresvärden har något ansvar att rusta upp den så den faktiskt fyller sin funktion? Det blir till att lämna in tvätten nånstans nästa gång för den blir ju fasiken bara smutsigare efter en omgång där nere Skrikandes

  • Svar på tråden Vidrig värdelös tvättstuga
  • Anonym (E)

    Jag tror du överdriver en smula.... Även i rumstemp så torkar tvätt rätt mycket på sju timmar. Om du tycker att tumlaren är dålig (eller avfuktaren) så be vaktmästaren ta en titt. Man behöver tömma/rengöra filter även i de maskinerna så de funkar bra.

    Tror inte de ska kunna neka dig att sätta in egen tvättmaskin heller, den köper du ju privat i så fall.

    Prata med Hyresrättsföreningen om dina funderingar!

  • Annalarsson1
    Anonym (E) skrev 2022-11-07 21:51:28 följande:

    Jag tror du överdriver en smula.... Även i rumstemp så torkar tvätt rätt mycket på sju timmar. Om du tycker att tumlaren är dålig (eller avfuktaren) så be vaktmästaren ta en titt. Man behöver tömma/rengöra filter även i de maskinerna så de funkar bra.

    Tror inte de ska kunna neka dig att sätta in egen tvättmaskin heller, den köper du ju privat i så fall.

    Prata med Hyresrättsföreningen om dina funderingar!


    Tyvärr överdriver jag inte. Det är rått och kallt i luften där nere så inte så konstigt att tvätten inte torkar. Får kontakta hyresrättsföreningen..
  • Anonym (B)

    Där jag bodde innan var det liknande problem. Dammet låg flera cm tjockt under bänkar, på folks tvättmedel, på utrustning . Det var mkt jobbigt för mig som hade smuts fobi samt var allergisk . Vågade inte vara därinne utan tvättade hos syrran.
    Det som hände tillslut var att en person flyttade in som tog tag i det. Hon började städa tvättstuga och trapphus på eget bevåg. Oklart om hon fick betalt av hyresvärden men det tror jag inte .

  • Sanna43

    Hyresvärdar gör tyvärr det absoluta minimum . de vill bara ha betalt så sålänge det finns folk som kan tänka sig att betala för den standarden som finns så lär det inte köpa in nya maskiner.

    Min tvättstuga har maskiner som ser ut att vara 50 år gamla. Klagar man så byter de ut nån reservdel. hjälper det inte så säger de att de försökt typ

  • Anonym (E)
    Annalarsson1 skrev 2022-11-07 22:04:27 följande:
    Tyvärr överdriver jag inte. Det är rått och kallt i luften där nere så inte så konstigt att tvätten inte torkar. Får kontakta hyresrättsföreningen..
    Aha, så där typiskt källarkallt med andra ord. Men skaffa torkställning och ha i lägenheten iaf :)
Svar på tråden Vidrig värdelös tvättstuga