• Anonym (Resa)

Gran Canaria eller Teneriffa?

Ni som varit där och kan jämföra. vi är ett medelålders par som ska åka. 

Vilken ö och varför?
    hur är det över jul o nyår?

tack! 

• Svar på tråden Gran Canaria eller Teneriffa?
  • Anonym (Jessika)

Båda är bra,men personligen gillar jag mera Teneriffa.Vad jag saknar dit!Boka till södra sidan ,där är det varmare.

• Anonym (Kvinna)

Har firat jul på båda öarna. 2 ggr på Teneriffa och GC bodde jag ett år. Det är ingen större skillnad. Båda är jättefina. Men jag gillar nog mest Puerto de Mogan eller Maspalomas på Gran Canaria.

• Anonym (Suck)

Gjort både ock ... för lång flygresa för att det ska vara värt insatsen.
    Fick spunk halvvägs.....

• Decemberskytt

Rätt många år sen jag tröttnade på Kanarieöarna, men den jag gillade mest var Teneriffa. Den är grönare och känns inte lika förstörd av turism, fast vet inte hur det är i dagsläget iofs.

• Stooler

Jag bor på GC men har även tillbringat en hel del tid på Teneriffa. Jag tycker det som styr valet är beroende på vad man vill ha ut av sin semester! Båda öarna har en varm men exploaterad sydsida där temperaturerna är lite högre än på andra håll på öarna. Typ Puerto Rico/San Agustin på GC eller Las Americas/Christianos på Teneriffa. Där är allt tillrättalagt för charterturism och då spelar det ingen större roll vad man väljer.

Om man är aktiv och gillar stadsturism är Las Palmas överlägset tycker jag. Många kulturella begivenheter, en av världens vackraste stadsbeacher och ett härligt myller av glada ansikten. Gillar man att ge sig ut på lite egna äventyr, hyra bil exempelvis så är Teneriffa betydligt större än GC och det är mer att se. Båda öarna har dock mycket att erbjuda.

Svar på tråden Gran Canaria eller Teneriffa?