PCOS:are med konstant ”mensvärk”
Undrar om mina symptom kan bero på min PCOS så är nyfiken på om någon PCOS:are som känner igen sig helt enkelt.
Fick diagnosen PCOS efter 1 år utan ägglossning efter preventivmedel, efter 4 hormonbehandlingar fick jag ägglossning, blev gravid och födde min tjej i april.
Sedan augusti (när jag började delamma) har jag haft som mensvärk till och från och i växlande styrka - varje dag. Sökte på vårdcentralen för det så jag tänkte det kunde vara mitt akuta kejsarsnitt som spökade men de avfärdade det och hänvisade mig till gyn som har 6 månaders väntetid (de meddelade att de ej kommer hålla vårdgarantin, och är svårt / långt att söka sig någon annan stans).
Har senaste 2 månaderna (när jag började amma endast natt) upptäckt flera gånger fertilt sekret, positiva ägglossningstest men aldrig mens / positiva graviditets utan enbart denna ständiga mensvärk (som ju så är något annat). Funderar på om värken kommer från PCOS en och att kroppen försöker dra igång systemet och ägglossa nu när jag slutat amma (pga sekret och positiva tester) men inte lyckas pga pcos:en och att det orsakar värken - så är nyfiken på om andra med PCOS har samma problem med kronisk mensvärklilnande-värk?