• Anonym (Gosis)

    Oattraktiv efter barn

    Hej. 

    Jag upplever att jag är oattraktiv efter att jag fått två barn. Brösten är fylliga men längre magen är degig o har lagt på mig i vikt överlag efter sista barnet. Vanligtvis älskar jag att ha sex men nu kan jag inte riktigt slappna av för att jag känner mig oattraktiv.  Är det någon annan som känt såhär? Finns det något som kan hjälpa? För sexlivet dör liksom ut o nu börjar oron att min partner snart hittar nån annan ...

  • Svar på tråden Oattraktiv efter barn
  • Anonym (Ss)

    Känner samma. Jag har helst mörkt kolsvart i rummet o helst när barnen lagt sig . känns lite bättre då !

  • Anonym (S)
    Anonym (Gosis) skrev 2022-11-08 11:05:11 följande:
    Oattraktiv efter barn

    Hej. 

    Jag upplever att jag är oattraktiv efter att jag fått två barn. Brösten är fylliga men längre magen är degig o har lagt på mig i vikt överlag efter sista barnet. Vanligtvis älskar jag att ha sex men nu kan jag inte riktigt slappna av för att jag känner mig oattraktiv.  Är det någon annan som känt såhär? Finns det något som kan hjälpa? För sexlivet dör liksom ut o nu börjar oron att min partner snart hittar nån annan ...


    Träna och ät hälsosamt. Då får du en stark kropp, och en stark kropp är något du kan vara stolt över. Samtidigt ser du bättre ut. Samt prata med din man. 
  • Anonym (Gosis)

    Ja , jag vet inte om man måste jobba på att trivas i sin kropp efter att man genomgått graviditet. Min sambo tycker jag är fin. Men jag känner ändå att ja så kanske det är. Men ja hade varit betydligt mer attraktiv om jag var något fastare i kroppen. 

  • Anonym (Gosis)

    Jo fast jag trivs inte i min kropp o går gärna i stora kläder för o dölja figuren. Så jag kommer inte komma iväg till  ett gym.  Jag kan tänka mig övningar hemma men ja önskar bara att man kunde vara stolt o trygg i sin kropp efter så stora påfrestningar som graviditet. Slapp hud ränder osv. 

  • Anonym (Fin)

    Tyvärr är det ju så att man själv är sin egen största fiende när det gäller sådant.

    Man kan få hur många komplimanger som helst men är man inte mottaglig för dom så spelar det ingen som helst roll.

    Nu är jag kille men tjock så jag vet precis hur det är att inte gilla sin egen kropp. Jag försöker att inte bry mig ett dugg om hur jag ser ut när jag har sex med min fru utan jag fokuserar mig på henne istället. Jag tänker så att om hon skulle tycka jag är för tjock eller något annat så skulle hon inte vilja ha sex med mig.

    Min fru har också fött 2 barn men hon ser ut som en gudinna i mina ögon. Hon är den snyggaste tjejen i världen i mina ögon.

    Så det som man måste göra är att komma över sina egna hjärnspöken om vad någon annan tycker om ens kropp.

  • Anonym (Gosis)

    Du verkar vara en klok man.
    Du har så rätt i att man är sin egen fiende. Ja försöker men ja jämför mig också Med folk som kanske stoppat in silikon möblerat om lite här o där på kroppen tränar stenhårt m.m. Vilket är dumt. För jag ser ut såhär o de är ju helt normalt att kroppen ändras såklart. 
    Men det tar mycket energi ifrån mig tyvärr. Som ja kunde lägga på annat viktigt.

  • Kockobello
    Anonym (Gosis) skrev 2022-11-08 18:13:11 följande:

    Du verkar vara en klok man.
    Du har så rätt i att man är sin egen fiende. Ja försöker men ja jämför mig också Med folk som kanske stoppat in silikon möblerat om lite här o där på kroppen tränar stenhårt m.m. Vilket är dumt. För jag ser ut såhär o de är ju helt normalt att kroppen ändras såklart. 
    Men det tar mycket energi ifrån mig tyvärr. Som ja kunde lägga på annat viktigt.


    Kroppen ändras när man tränar också.
  • Anonym (Gosis)
    Kockobello skrev 2022-11-08 18:17:15 följande:
    Kroppen ändras när man tränar också.
    ja de fattar jag med. men förstå poängen. jämför sig istället för att älska den man är
  • Anonym (Psss)

    Usch.  Mår också dåligt över hur kroppen ser ut efter graviditeten. Brösten har förändrats. Magen har massor av bristningar och slapp hud. Finns en del extra fett på magen men skulle inte hjälpa om jag gick ner i vikt för det är främst huden som är problemet.

    Tränar en del nu för tiden faktiskt och det ökar ju så klart välbefinnandet generellt men som sagt, magen är körd hur mycket jag än skulle träna och banta. 

    Dessutom har jag blivit större där nere efter att ha fött barn och det mår jag fruktansvärt dåligt över. 

    Och känner mig gammal generellt med rynkor mm. 

    Är 40 och vill inte känna så här.

  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2022-11-08 11:17:30 följande:
    Träna och ät hälsosamt. Då får du en stark kropp, och en stark kropp är något du kan vara stolt över. Samtidigt ser du bättre ut. Samt prata med din man. 
    +1
  • Anonym (Eh ursäkta men,,,)

    Om din man skulle lämna dig på grund av att du inte har samma kropp som innan barn så är han väl ändå inget att ha. Du har burit och fött barn, klart kroppen förändras. Försök uppskatta din kropp för annat än enbart utseendet, som att du kan röra dig obehindrat, gå igenom en graviditet och föda barn. Du kan simma, gå, springa, cykla. Din kropp är fantastisk som fungerar som den ska. 

  • Andyman

    Det viktigaste är att du trivs, mannen kommer att älska dig oavsett hur fast kroppen är, men du behöver acceptera att kroppen ändras, men vill man gå ner och själv känna sig tillfreds så är ju några tips, promenader, mammafitness, viktväktarna, matkasse för vikt nedgång. 

  • Anonym (Han Solo)

    Träning har ju många fördelar, både psykiska och fysiska. Du borde starta redan idag!

  • Anonym (40ish)

    Börja springa. Du får snabbt finare figur och bättre kondition. Börja lätt med 2-3 km på 20-30 minuter tre dagar i veckan. När du kommit hem så gör lite situps och andra hemövningar innan du duschar.

    Min fru har fött tre barn och ser bättre ut än någonsin. 

  • Anonym (Johnny Bert)

    Jag har haft sex återkommande med tre kvinnor som alla fött barn. Det har aldrig stört mig det minsta. Jag har tyckt att de varit sexiga och sköna.

    Min nuvarande fru, sen 20 år, är över 60 och har en mammakropp, men slank och inte alltför mycket häng. Det är absolut inget jag tänker på i sängen. Attraktionen och kärleken väger så mycket tyngre än celluliter. Ge dig hän! Var kåt!

  • Anonym (Lena)

    Vad skulle hända om du istället börjar jämföra dig med hur kvinnor ser ut i största allmänhet? Åk till ett badhus, hur ser vanliga kvinnor ut? Där finns alla variationer, stora, magra, hängbröst, silikonbröst, inga bröst, ränder på magen, magrutor, kejsarsnittärr, rakade, orakade, celluliter och leverfläckar.

    Kan du välja bort vissa kanaler som föder dig med retuscherade kroppar? Då är det ju en start.

    sen bör du lita på din man. En kåt kvinna som lever ut och njuter är en sexig och vacker kvinna oavsett vallar eller ärr.

Svar på tråden Oattraktiv efter barn