• Anonym (H)

Svart avföring av rödvin?

Måste svart avföring alltid betyda blod och blödningar i mage osv? 

drack en hel del rödvin igår och har gått på toa tre ggr sen dess. Först nu tredje gången kom det ut helt svart avföring. Hade lite ont i magen i natt. 

jo jag vet att jag behöver koll upp ingen behöver skriva det. Är nu mer nyfiken om nån för kolsvart avföring av rödvin <3

• Svar på tråden Svart avföring av rödvin?
  • Anonym (Ja)

Ajjemen, det kan hända av rödvin. Inget jag har gått till en läkare för.

• Tompilompis

Det är HELT normalt. Vissa reagerar och tror att dom har inre blödningar. Det är samma ämne och effekt som om du proppat i dig ett kilo blåblär, svarta vinbär, rödbetor - men som i ditt fall rödvin. Dricker man en flaska eller två så blir det generellt så.

Fullt normalt och helt ofarligt. Har jobbat med dryck i 10 år och hört sådana här historier flera gånger. Men jag förstår oron till en början!

• Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2022-11-08 13:26:02 följande:

Ajjemen, det kan hända av rödvin. Inget jag har gått till en läkare för.

Tack det känns lite hoppingivande{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (H)
    Tompilompis skrev 2022-11-08 13:29:58 följande:

Det är HELT normalt. Vissa reagerar och tror att dom har inre blödningar. Det är samma ämne och effekt som om du proppat i dig ett kilo blåblär, svarta vinbär, rödbetor - men som i ditt fall rödvin. Dricker man en flaska eller två så blir det generellt så.

Fullt normalt och helt ofarligt. Har jobbat med dryck i 10 år och hört sådana här historier flera gånger. Men jag förstår oron till en början!

Åh tack Hjärta
  • flemens

Själv har jag aldrig fått någon annorlunda färg på avföringen av rödvin så jag tyckte det lät jättekonstigt. Men lite googlande talar om att det kan hända med vissa rödviner tydligen.

Så länge det är svart bara nån dag och sen går till det normala skulle jag inte vara orolig.

• Anonym (A)
    flemens skrev 2022-11-08 13:56:01 följande:

Själv har jag aldrig fått någon annorlunda färg på avföringen av rödvin så jag tyckte det lät jättekonstigt. Men lite googlande talar om att det kan hända med vissa rödviner tydligen.

Så länge det är svart bara nån dag och sen går till det normala skulle jag inte vara orolig.

+1
  • Anonym (H)

Vinet jag drack hette dark and complex. 

den var lika mörk som blåbärssoppa. Aldrig druckit ett så mörkt vin. 

har faktiskt inte vart toa sen dess. Men tror att det kan ha berott på det. 

• Anonym (Normalt)

Hej.

Jag är storkonsument av rödvin.
    Det blir svart eller mörkt ofta dagen efter, vanligast av ekologiska viner av någon märklig anledning.
    Så du behöver nog inte vara orolig

• Anonym (H)
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-10 21:08:37 följande:

Hej.

Jag är storkonsument av rödvin.
    Det blir svart eller mörkt ofta dagen efter, vanligast av ekologiska viner av någon märklig anledning.
    Så du behöver nog inte vara orolig

Tack!
Svar på tråden Svart avföring av rödvin?