• Wed 9 Nov 2022 07:47
    1039 visningar
    4 svar
    4
    1039

    Jag vill vara anonym på alla plattformar

    Jag vill inte att det ska vara lätt att få fram var jag bor har lön m.m 
    Ex ratsit


    Hur bär man sig av att få bort detta?
    Jag vet att skattekontoret säger att det är offentliga uppgifter.
    O ska man vara anonym där så måste det vara en dom att dom inte får lämna ut uppgifter om mm mig.
    Jag är en vanlig människa och har en inget spöken bakom mig. Men jag vill vara lite anonym.
  • Svar på tråden Jag vill vara anonym på alla plattformar
  • Wed 9 Nov 2022 08:30
    #1

    Det kan du inte. Såvida du inte via Skattemyndigheten fått så kallade skyddade personuppgifter. Vilket man inte får, bara för man vill, utan för att man är hotad till livet av någon, några. 
    Allt detta är en del av offentlighetsprincipen som är en av de starkaste delarna av demokratin.

  • Rektum­regeln
    Wed 9 Nov 2022 08:34
    #2

    De som lyckas någorlunda har som regel bosatt sig utomlands.

  • Wed 9 Nov 2022 10:11
    #3

    Det kan du inte eftersom det handlar om offentlighetsprincipen vilket inte är förhandlingsbart såvida inte du lever under hotbild på något sätt.

    Men, det du KAN göra för att minska synlighet är att inte göra dig själv "offentlig". Ta bort dig från sociala medier, radera så mycket som möjligt av foton som finns på dig på nätet. Säg nej till folk som vill lägga ut partybilder, kalasbilder etc där du finns med. Glöm inte att även resultatlistor i diverse sammanhang också är offentliga (typ tävlingar inom idrotten , personval i politiken och kyrkan etc) Helt enkelt se till att du försvinner under radarn så att så lite som möjligt går att googla på dig. 

  • Wed 9 Nov 2022 10:34
    #4

    Finns diverse trådar på Flashback om detta ämne. Kolla där.

Svar på tråden Jag vill vara anonym på alla plattformar