• Xlr8

    Vart hittar man en bröllopsklänning?

    Har kikat lite men får ingen koll på det på ena sidan då jag googlade ligger alla klänningar på typ 500-1500kr, nästa sida är priserna 20 000- 40 000+
    Och en tredje ligger 2000-5000kr.

    Och alla klänningar ser typ likadan, så vart hittar man och vad kostar en säg en normal- lite finare bröllopsklänning. 

    Varför kostar en 39 000 mer än en annan utan att det knappt syns på klänningen?

    Den extrema skillnaden om vi pratar bilar är från en ny xc90 till 2 st koenigsegg!!!

  • Svar på tråden Vart hittar man en bröllopsklänning?
  • BuoBä

    Det som påverkar priset är kvalitet på tyg, antal lager i kjolen, designer, broderier, pärlor/stenar, hur mycket de måttsyr mm.

    OBS att webshoppar med billiga klänningar kan sälja så kallade "kinaklänningar". Då är bilderna ofta designerklänningar, men det man får motsvarar inte alltid bilderna och är garanterat en enklare variant med billigare tyg. 

  • complicit

    De superbilliga kommer inte att se ut som på bilden när du får hem dem.

  • BuoBä

    Jag skulle rekommendera dig att tänka ut hur mycket du kan tänka dig att betala för klänningen, och sen gå till en brudbutik och be dem visa klänningar i den prisklassen. Då får du en bra uppfattning av hur långt pengarna räcker och vad du eventuellt måste kompromissa på. 

    Och om du har en väldigt liten budget så titta på vanliga klänningar som råkar vara vita. Eller begagnat.

  • Jag är bara jag

    Jag garanterar dig att en klänning för 1000 och en klänning för 20000 inte har nåt gemensamt utöver det faktum att de är brudklänningar. Tyg, sysätt, kvalitet, allt skiljer. Du kan få en hel designersydd klänning som sitter som en smäck eller gå i en illa sydd polyesterklänning från H&M. Välja noga.

  • Xlr8
    BuoBä skrev 2022-11-09 12:59:03 följande:

    Jag skulle rekommendera dig att tänka ut hur mycket du kan tänka dig att betala för klänningen, och sen gå till en brudbutik och be dem visa klänningar i den prisklassen. Då får du en bra uppfattning av hur långt pengarna räcker och vad du eventuellt måste kompromissa på. 

    Och om du har en väldigt liten budget så titta på vanliga klänningar som råkar vara vita. Eller begagnat.


    Detta känns som ett så typiskt svar från en kvinna man kan få.
    Jag kan inget om brudklänningar men jag tvivlar starkt på att någon lagerför en klänning som är utanför min budget.
    Problemet är att jag saknar totalt uppfattning om vad en normal kostar. 

    Hur mycket lägger folk på sin brudklänningar.
Svar på tråden Vart hittar man en bröllopsklänning?