• Tussan11

    Hur bädda i spjälsängen

    önskar höra hur andra  föräldrar bäddar sin spjälsäng till sina 10-12 månaders bebisar. nu sover våran tös mellan oss , men för kanske lite bättre sömn för alla tänkte vi vänja henne vid sin egna säng igen. Mvh 

  • Svar på tråden Hur bädda i spjälsängen
  • Tussan11

    Hon ogillar täcke och filt, bara sparkar av sig .. så just nu är det lakan såklart , och en liten muslinfilt.. känns så kalt .. men så små barn som 10-11 månader läser man ju att det inte ska vara massa täcken och lösa grejer i sängen . 

  • Jag är bara jag
    Tussan11 skrev 2022-11-09 22:31:34 följande:
    Hon ogillar täcke och filt, bara sparkar av sig .. så just nu är det lakan såklart , och en liten muslinfilt.. känns så kalt .. men så små barn som 10-11 månader läser man ju att det inte ska vara massa täcken och lösa grejer i sängen . 
    Ett täcke eller babyfilt i den åldern är helt okey. Det är ju inte som om man lägger dit ett stort tjockt duntäcke. Mina har sparkat av sig, men de har alltid haft en rejäl pyjamas inkl. strumpor vintertid så då har de inte direkt frusit om täcket hamnat snett.
  • Jag är bara jag
    Tussan11 skrev 2022-11-09 22:44:38 följande:
    Hon använder pyjamas med täckande fötter :) tack för dina svar :) 
    Lycka till med säng, sova och bäddning då. Glad
  • Spucks

    Nu sov mina barn knappt i spjälsängen, men vi hade en i alla fall ;) Det var bäddad med lakan, det var allt, precis som i min säng, där de sov för det mesta. De sov i sovsäck. 

  • Anonym4848

    Vår dotter är 9 månader och för typ en månad sen skaffade vi en sovpåse. Bästa beslutet vi tagit, hon sover så bra och man behöver inte fundera på filt och om hon fryser. Har långärmad body under, när det blir kallare kör vi pyjamas under. Så kan de inte ta sig ur sängen än, rekommenderar jag verkligen att skaffa en sån!

  • Tussan11
    Spucks skrev 2022-11-10 07:45:17 följande:

    Nu sov mina barn knappt i spjälsängen, men vi hade en i alla fall ;) Det var bäddad med lakan, det var allt, precis som i min säng, där de sov för det mesta. De sov i sovsäck. 


    Hade ni lakan och sovpåse endast då ?:) 
  • Tussan11
    Anonym4848 skrev 2022-11-10 11:17:49 följande:

    Vår dotter är 9 månader och för typ en månad sen skaffade vi en sovpåse. Bästa beslutet vi tagit, hon sover så bra och man behöver inte fundera på filt och om hon fryser. Har långärmad body under, när det blir kallare kör vi pyjamas under. Så kan de inte ta sig ur sängen än, rekommenderar jag verkligen att skaffa en sån!


    vad bra att det funkar för er :) kikat lite på en sån, men hon rör sig väldigt mycket när hon sover och hon skulle nog störa sig på den i ju med att hon ogillar filt osv på sig. 
  • Spucks
    Tussan11 skrev 2022-11-10 23:29:32 följande:
    Hade ni lakan och sovpåse endast då ?:) 
    Ja.
  • Anonym4848
    Tussan11 skrev 2022-11-10 23:33:21 följande:
    vad bra att det funkar för er :) kikat lite på en sån, men hon rör sig väldigt mycket när hon sover och hon skulle nog störa sig på den i ju med att hon ogillar filt osv på sig. 
    Det gör vår med, ligger ibland med huvudet i fotändan, sover oftast på mage men rullar runt hejvilt. Inga problem alls!
Svar på tråden Hur bädda i spjälsängen