• Millan644

    Foglossning?

    Går nu in i v 12 och har sedan ca 1 vecka tillbaka fått så ont i svanskotan. Smärtan är på båda sidor men värst åt höger sida och strålar ner i bäckenet, skinkan och ibland ner i låret. Läste att man kan få foglossning redan v 8-10, men att det är ovanligt. 
    Är det foglossning eller nåt annat? Någon som haft det så här tidigt? Är förstföderska. 

  • Svar på tråden Foglossning?
  • QueenObscene

    Jag hade foglossning från ca v.15-18, minns inte riktigt då det var 11 år sen. Men eftersom foglossning är hormonellt så kan det mycket väl vara det redan nu för dig.


    Jag hade jätteont hela graviditeten tyvärr, mest i fogen fram och i höfterna och det blev bara värre ju tyngre jag blev. Testa med ett fogbälte om det känns bättre då, och försök att inte göra rörelser som gör det värre, t ex ut och powerwalka eller springa i trappor är det sämsta man kan göra.

  • Juleslee

    Jag är i v 13 och har samma sak sen ca 1 v tillbaka.  Ständigt ont i korsryggen och det hugger till när jag rör mig, böjer mig lite etc. Det strålar även ner i rumpa och ljumskarna ibland. Jag hade hoppats att det går över, känns tidigt att ha så redan och i 6 månader till..! 
    Var först orolig för missfall igen men eftersom jag fick det i somras så vet jag att ryggsmärtorna då var annorlunda, då var det mer 'mensvärk' i nedre rygg än huggande smärta. Tror det är foglossning. 

  • Corujinha

    Hej! Det låter som foglossning, har det själv nu för andra gången(barn nr 2). Kontakta fysioterapeut för att undersökas och se om det är foglossning eller annat, det finns som sagt bäckenbälte man kan prova ut, kryckor kan avlasta, TENS smärtlindrar och den här graviditeten fick jag rullstol utskriven för att lättare ta mig runt.

Svar på tråden Foglossning?