Anonym (E) skrev 2022-11-11 12:02:51 följande:
Oj, hur långt är du beredd att åka?
Jag respekterar dina skäl, men om du nu vill bada/simma, är det inte mer praktiskt att göra det så nära som möjligt där du bor? Eller är principen viktigare än att du kan göra ett undantag?
Jag reser endel genom mellersta sverige. Så vill vi bada och passerar ett badhus som har könsneutrala omklädningsrum så kan man ju passa på :) Kommer inte åka för långt bara :) Där vi bor tror jag inte det finns könsneutrala omklädningsrum men däremot har jag och killen badat på ett väldigt litet badhus där vi alltid vart ensam. Då byter vi om tillsammans och bastar ihop :) Så vi löser det på hemmaplan genom att besöka ett badhus på en skola som alla andra verkar glömt bort.
När jag var höggravid och vi bodde på camping i några månader så behövde jag hjälp och då stälde uppdelningen till det endel när det var dags att duscha. Pratade med campingägaren och han sa att killen kunde följa med mig. Vi kollade alltid så ingen var där först och sen följde han med in och ibland kom det andra dom flesta brydde sig inte att han var där och vissa väntade bara. :) Ingen körde iväg honom i alla fall.
Vill också passa på att besöka och visa uppskattning till dom badhus som har en lödning för fler :) Vill att fler ska våga gå i samma riktning