• Anonymtjeja

    Försenad mens men negativt graviditetstest

    Hej på er!


     


    Jag är på BIM +2 just nu och har tagit clearblues gravditetstest idag och för två dagar sedan men det har visat negativt. Min menscykel är normalt 25-27 dagar lång men jag känner inga tecken på att mensen är på väg. Det molar till och från i nedre delen av magen, men vid mens får jag de facto värk, nu gör det inte alls ont.


    Tror ni att det kan vara för tidigt för testen, även om de vanligtvis ska kunna detektera en graviditet vid det här stadiet? Har någon erfarenhet av att inte få plus förrän senare?


    Enligt min app ska jag ha haft ägglossning runt den 28/10, men kan det vara så att den egentligen var senare (vi har legat även efter den av appen anvisade fertila tiden) och det är därför testen inte plockar upp det?


    När jag blev gravid i mars tog det flera dagar (minst 3-4 av vad jag kommer ihåg) efter mensens förväntade start innan jag fick plus. Tyvärr slutade den graviditeten med spruckna fosterhinnor i vecka 15 som gjorde att vi förlorade fostret.


     


    Jag är ganska säker på att jag har haft ägglossning då jag brukar känna det i någin av ljumskarna.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-11-17 17:47
    Uppdatering 1: Idag 16/11 på BIM +6 fick jag ett svagt andra streck på stickan!

    Uppdatering 2: De gjorde gravtest (sticka) på mig idag 17/11 på VC och det var negativt. Ska ta ett till test med morgonurinen imorgon. För mensen är ju absolut inte här.
  • Svar på tråden Försenad mens men negativt graviditetstest
  • Anonymtjeja

    Uppdatering: Idag på BIM +6 fick jag ett svagt andra streck på stickan! 

  • pappersdocka

    Grattis! Hoppas att det är samma sak för mig. :)

    Jag skulle enligt min app ha mens i måndags men ännu inte fått. Tog ett test som var negativt igår. Så märkligt, brukar känna ganska väl om mensen är på g men känner ingenting.

  • Anonymtjeja
    pappersdocka skrev 2022-11-16 13:41:47 följande:

    Grattis! Hoppas att det är samma sak för mig. :)

    Jag skulle enligt min app ha mens i måndags men ännu inte fått. Tog ett test som var negativt igår. Så märkligt, brukar känna ganska väl om mensen är på g men känner ingenting.


    Tack, men det känns långtifrån klart här än! Var på VC av andra anledningar idag och där meddelade de att testet de tog visade negativt. De sa även att det är tidigt osv, och jag vet att jag enbart fick positivt på morgonurinet.


    Tror det är vanligare än man tror att man behöver vänta till bim eller flera dagar efter bim för att det ska visa positivt. Framförallt om man vet med sig att menstruationen brukar komma som den ska.


    Önskar dig lycka till!

  • Anonym (Skamanfortsättahoppas)

    Jag hade BIM i onsdags 16/11, tog ett test då där jag anar ett suuupersvagt plus men vet inte om jag inbillade mig bara. Idag 18/11 tog jag ett digitalt som de stod "ej gravid" men ännu ingen mens. Har normalt punktlig mens med 28-29 dagar med kraftig mensvärk. Känner ingenting ännu. Funderar också om de är vanligt att plussa flera dagar efter BIM.. Har tidigare plussat svagt innan BIM och starkt på BIM.

  • Anonym (Tant Gredelin)

    I stort sett alla får ett positivt test vid graviditet 14 dagar efter ÄL. Får man inte det har inte ÄL skett den tidpunkt man tror, den kan ha skett några dagar senare och då skjuts ju BIM också fram några dagar. De som plussar långt efter BIM har haft en senare ÄL, ägget har fäst sent i livmodern osv. 

  • Anonym (Skamanfortsättahoppas)

    Misstänker att ÄL kan varit 2 dagar efter än vad appen visade. Brukar tydligt känna ÄL och den "smärtan" hade jag 2 dagar efter appens förutsägelse. Hade samlag innan, under och efter båda dessa dagar. Då borde BIM vara idag om man går efter "när det kändes", men ändå negativt test. Har alltid punktlig mens annars, nästan på klockslaget. Förmodligen gick det inte vägen den här gången och kroppen bara strular lite.. : ) 

  • Anonymtjeja


    Okej, jag tog ett nytt rfsu-test igår (18) med morgonurinen och det är första bilden.

    Andra bilden är ett test från apoteket som jag tog igår kväll. 

    Tredje bilden är från tidigt imorse (19) med clear blues digitala.

    Så antingen hade jag ägglossning en vecka (eller mer) senare än vad appen sa (appen sa 27-27/10) och spermierna från ligget den 5/10 måste ha tagit. (Vi har inte legat efter det).

    Eller så är det något fel med embryot som gör att hög-nivån inte är så hög som den borde.

    Jag hoppas på det förstnämnda men ställer in mig för vad som!
  • pappersdocka

    Grattis!! 🙂
    Är i en liknande situation här. Skulle haft mens den 14 november men ännu ingen mens. Tog sista grav testet i torsdags men det var negativt. Hoppas också att ägglossning blev fördröjd här. 
    Så typiskt att det börjar krångla när man börjar försöka. Har inte haft p-piller på ett år och min cykel har under den tiden endast diffat på max 3 dagar. 


    Anonymtjeja skrev 2022-11-19 11:55:47 följande:
    //

    Okej, jag tog ett nytt rfsu-test igår (18) med morgonurinen och det är första bilden.

    Andra bilden är ett test från apoteket som jag tog igår kväll. 

    Tredje bilden är från tidigt imorse (19) med clear blues digitala.

    Så antingen hade jag ägglossning en vecka (eller mer) senare än vad appen sa (appen sa 27-27/10) och spermierna från ligget den 5/10 måste ha tagit. (Vi har inte legat efter det).

    Eller så är det något fel med embryot som gör att hög-nivån inte är så hög som den borde.

    Jag hoppas på det förstnämnda men ställer in mig för vad som!
Svar på tråden Försenad mens men negativt graviditetstest