• Sun 13 Nov 2022 08:28
    33821 visningar
    5 svar
    +1
    5
    33821

    Önskar svar från barnmorska!

    Mitt barn har vattkoppor och jag ska på ultraljud imorgon. Än har jag inte träffat barnet men det kommer hit ikväll. Jag själv har haft det som barn. Undrar således, kan jag gå på ultraljud imorgon om jag har träffat barnet med vattkoppor? Tänker på risken att det sätter sig i mina kläder och på något sätt kan smitta andra gravid som inte har haft vattkoppor.
    Någon barnmorska som vet? 
    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Önskar svar från barnmorska!
  • Sun 13 Nov 2022 08:51
    #1

    Är ej barnmorska men jobbar i vården. Och vartkoppor smittar inte på det viset. Så du kan lugnt gå.

  • Anonym (Hmm)
    Sun 13 Nov 2022 10:50
    #2

    Nej du kan inte smitta andra, men har du själv haft det...?

  • Sun 13 Nov 2022 11:33
    #3
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-13 10:50:37 följande:

    Nej du kan inte smitta andra, men har du själv haft det...?


    Ja, det var jag tydlig med att skriva i trådstarten. :) Annars är jag väl medveten om att det hade varit väldigt riskabelt att ha mitt sjuka barn hos mig som höggravid med 3 veckor till BF och hade givetvis undvikit det.
  • Anonym (Hmm)
    Sun 13 Nov 2022 11:36
    #4
    DazaC skrev 2022-11-13 11:33:46 följande:
    Ja, det var jag tydlig med att skriva i trådstarten. :) Annars är jag väl medveten om att det hade varit väldigt riskabelt att ha mitt sjuka barn hos mig som höggravid med 3 veckor till BF och hade givetvis undvikit det.
    Jaha, du ser x) Ja men det är ju iaf bra! Får skylla på att jag är trött fortfarande haha :D Jo men då är det ju ingen fara, gå på UL i lugn och ro du.
  • Sun 13 Nov 2022 14:08
    #5
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-13 11:36:15 följande:
    Jaha, du ser x) Ja men det är ju iaf bra! Får skylla på att jag är trött fortfarande haha :D Jo men då är det ju ingen fara, gå på UL i lugn och ro du.
    Haha, ingen fara. Bättre fråga en gång för mycket än en gång för lite, nästa gång är det någon som kanske inte har koll :) Tacksamt när någon bryr sig :) Då gör jag det! Tack för svar! 
Svar på tråden Önskar svar från barnmorska!