• Anonym (Rädd)

Bruna flytningar!!

Jag är gravid i v 10. Vid några enstaka gånger har det kommer rosa flytningar när jag torkat mig. nu i typ 3 dagar har det kommit bruna flytningar. det är inte mycket men är typ brunt slem när jag torkat mig o droppar även lite i toaletten. jag är jätte orolig nu. Är detta normalt eller missfall?

• Svar på tråden Bruna flytningar!!
  • Anonym (Julia)

Finns tyvärr ingen som kan svara på det. Finns dom som haft bruna flytningar som fått missfall och dom som haft det och inte fått missfall. Jag har haft bruna flytningar som inte varit missfall. Men ingen kan säga hur det kommer bli för dig.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Julia) skrev 2022-11-13 14:15:04 följande:

Finns tyvärr ingen som kan svara på det. Finns dom som haft bruna flytningar som fått missfall och dom som haft det och inte fått missfall. Jag har haft bruna flytningar som inte varit missfall. Men ingen kan säga hur det kommer bli för dig.

Nej såklart jag fattar det.. jag ville mer bara veta om det är vanligt med bruna flytningar under en graviditet 
  • Anonym (4)

Det är mer vanligt än man tror med blödningar som gravid och det inte är farligt alls. Brunt blod är gammalt blod så ingen pågående blödning mao. Jag blödde mycket v.7 som gravid och fick barn. Men för ett bergsäkert besked måste man göra VUL tidigast v.8 vilket du passerat så boka in ett VUL du.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (4) skrev 2022-11-13 14:25:59 följande:

Det är mer vanligt än man tror med blödningar som gravid och det inte är farligt alls. Brunt blod är gammalt blod så ingen pågående blödning mao. Jag blödde mycket v.7 som gravid och fick barn. Men för ett bergsäkert besked måste man göra VUL tidigast v.8 vilket du passerat så boka in ett VUL du.

Jag var på VUL i vecka 6 för att fastställa vecka. O de såg då ett hjärta slå.
  • Anonym (4)
    Anonym (Rädd) skrev 2022-11-13 14:33:05 följande:
    Jag var på VUL i vecka 6 för att fastställa vecka. O de såg då ett hjärta slå.
    Då är risken för m.f väldigt låg. Men gör ett VUL till du ändå.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (4) skrev 2022-11-13 14:35:09 följande:
    Då är risken för m.f väldigt låg. Men gör ett VUL till du ändå.
    Jag var där v 6 för jag inte visste vecka. Då såg de hjärtat slå. Så nu ska jag dit i vecka 12 på ultraljud o blodprov O allt sådant. Menar du att risken för missfall är låg nör hjärtat slår?
  • Anonym (4)
    Anonym (Rädd) skrev 2022-11-13 14:43:26 följande:
    Jag var där v 6 för jag inte visste vecka. Då såg de hjärtat slå. Så nu ska jag dit i vecka 12 på ultraljud o blodprov O allt sådant. Menar du att risken för missfall är låg nör hjärtat slår?
    Ja, har man sett hjärtat slå är risken för m.f väldigt liten. Det beror på att väldigt många m.f egentligen är MA. Dvs fostret har dött för länge sen, men inte kommit ut. De flesta gör ju inte tidiga VUL så de tror de får ett vanligt m.f när det egentligen är MA. Har hjärtat börjat slå och man ser det v.9 är risken för m.f endast 3%. Dvs bara 3% av alla som gjort VUL och sett hjärtat slå den veckan får senare m.f. När jag gjorde VUL v.13 fick jag risken 0,5%. Risken minskar för varje vecka som går.
Svar på tråden Bruna flytningar!!