• Anonym (Mamma)

Min dotter är tillsammans med en tjej

De har varit tillsammans drygt en månad nu och jag vet inte vad eller om jag borde säga något till hennes pappa. Han är inte okej med att barnen "dejtar" i högstadiet och skulle han få veta att det dessutom är med en tjej vet jag inte hur han skulle reagera. Min dotter säger att hon känner sig trygg med att berätta sånt för mig och jag vill såklart inte svika det förtroendet, men gör jag fel som håller honom ovetandes? 

Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Min dotter är tillsammans med en tjej
  • Anonym (Varit i samma situation)

Jag hade inte berättat för hennes pappa då hon sagt det till dig i förtroende. När hon känner sig redo så är det bättre att hon får berätta det för honom med stöd från dig om hon vill det. Det blir så fel om du berättar för honom bakom hennes rygg.

• Anonym (MR klister)

Självklart ska du inte svika din dotters förtroende. 

• Anonym (Mamma)

Det är bara en så konstig situation, eftersom hon gör något han absolut inte är okej med och jag vet om det. 

• Anonym (H)

Det är väl ingen information pappan måste veta. Är han dessutom homofob, är väl det det sista din dotter behöver ta del av. Huvudsaken är väl att din dotter är lycklig och mår bra - hon har väl ingen plikt att delge sin kärlek till sina föräldrar

• Anonym (Kokbok)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-11-13 20:14:26 följande:

Det är bara en så konstig situation, eftersom hon gör något han absolut inte är okej med och jag vet om det. 

Det som är konstigt i situationen är ju snarare att han inte är okej med det. Berätta inte. 
  • Anonym (Kvinna 39)

Det är hennes privatliv, han behöver inte veta något om det. Det är ett förtroende mellan ER och ingen annan.

• Anonym (L)

Hur gammal är hon? 

Jag förstår att du inte vill svika din dotters förtroende, samtidigt känns det fel att underhålla en sådan sak från pappan. Jag hade fått dåligt samvete. 

• Anonym (L)

Om hon bor med er och han hjälper till att försörja henne så tycker jag att han ska få veta. Vill hon inte att han ska ha med hennes liv att göra så kan hon skaffa en egen bostad och försörja sig själv. Bor hon med er tycker jag att han ska få veta. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-11-13 20:14:26 följande:

Fast vad är så farligt? 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (L) skrev 2022-11-13 21:05:57 följande:

Hur gammal är hon? 

Jag förstår att du inte vill svika din dotters förtroende, samtidigt känns det fel att underhålla en sådan sak från pappan. Jag hade fått dåligt samvete. 

13.

Svar på tråden Min dotter är tillsammans med en tjej