• badkrukan1337

    Hur länge jobbar folk egentligen

    Är det bara jag som sitter och stirrar på skärmen halva dagen och väntar på att få gå hem? Kan inte vara ensam

  • Svar på tråden Hur länge jobbar folk egentligen
  • Effson

    Du är inte ensam. Har en kompis som är likadan. Inte jag dock. Men en kompis. 

    Okej det är jag.

  • Embla twopointoh

    Nej, jag tycker att *poff'* är det lunch och sedan *poff* är kl 17 och det är dags att gå hem. Det är klart att det finns mindre roliga dagar, men överlag älskar jag mitt jobb.

  • Anonvm
    badkrukan1337 skrev 2022-11-14 16:06:49 följande:
    Hur länge jobbar folk egentligen

    Är det bara jag som sitter och stirrar på skärmen halva dagen och väntar på att få gå hem? Kan inte vara ensam


    Jag kan trösta dig med att tjänster som din lär vara de första som det dras in på när svångremmen skall dras åt i desperata försök att hålla uppe lönsamheten när vi kommit en bit in i denna lågkonjunktur som är på g.

    Med all sannolikhet finns det minst en till på ditt jobb som har svårt att fylla arbetsdagen med aktivitet..... När någon börjar nysta i det så lär det inte ta lång tid att förstå att dessa 2 tjänster kan vi slå ihop och spara in en lönekostnad...

    Så snart slipper du vara uttråkad på jobbet, bra va?
  • Marie69

    Känner igen mig, jobbar typ inte alls. Jag bara tar mina uppgifter och outsourcar till folk på nätet som gör det billigt. Funkar jättebra, gjort i flera år. Cool

  • Magical
    badkrukan1337 skrev 2022-11-14 16:06:49 följande:
    Hur länge jobbar folk egentligen

    Är det bara jag som sitter och stirrar på skärmen halva dagen och väntar på att få gå hem? Kan inte vara ensam


    Menar du att du sitter på jobbet utan att jobba? Det måste väl finnas arbetsuppgifter som måste göras? 
  • theotherone

    Jag jobbar klassiskt 9 - 17-arbete, men stortrivs på jobbet. Hade lätt kunnat jobba 10 - 12 timmar om dagen om jag inte haft familj att komma hem till (och arbetsgivaren hade tillåtit att jag jobbade så mycket).

  • asdfgh
    badkrukan1337 skrev 2022-11-14 16:06:49 följande:
    Hur länge jobbar folk egentligen

    Är det bara jag som sitter och stirrar på skärmen halva dagen och väntar på att få gå hem? Kan inte vara ensam


    Som att du är uttråkad eller att du bara tycker att uppgifterna du håller på med är så grundligt tråkiga? 

    #1 råkar jag ut för ibland. Är nyanställd och kan i väntan på diverse kurser inte hantera alla uppgifter än. När alla uppgifter som finns är för komplexa för mig försöker jag sitta och läsa dokumentation och liknande vilket för oss till #2

    #2 Just nu handlar det om att sitta och läsa dokumentation som i vissa fall är så tråkig att ögonen går i kors. På tidigare jobbet fanns vissa uppgifter som var grundligt tråkiga. Oftast handlade det inte om någon längre stund man behövde ägna åt det (återkommande saker som tog längre tid automatiserades) men någon gång ibland hade man oturen att få flera tråkiga efter varandra och då får jag väl erkänna att ögonen sökte sig till klockan ganska regelbundet... Alternativt fysiska möten som chefen bestämt att man måste delta i som inte ger ett dugg och där man räknade minuterna till man antingen fick jobba eller gå hem. Virtuella möten där man kan jobba i väntan på de där 5 min av mötet som är relevanta är en välsignelse...
Svar på tråden Hur länge jobbar folk egentligen