• Olgabilbo

    MA, har jag redan ägglossning?

    Hej, Jag gjorde en medicinsk abort 30/10 på grund av att de inte kunde se något hjärtljud på mitt UL.. Vi blev gravida på första försöket. Jag slutade blöda nu i tisdags den 8/11 men har ibland något brunt på pappret. Nu till min fråga.. jag gjorde ett gravtest i fredags förra veckan som visade negativt och igår fick jag redan ett positivt ägglossningstest? Kan det verkligen stämma ?
  • Svar på tråden MA, har jag redan ägglossning?
  • Amaaanda00

    Ett positivt ägglosningstest säger ju bara att kroppen försöker ägglossa. att temp är mer tillförlitligt för att sen se om en ägglossning faktiskt skett. men din kropp försöker antagligen ägglossa nu. 

  • Olgabilbo
    Amaaanda00 skrev 2022-11-14 18:06:14 följande:

    Ett positivt ägglosningstest säger ju bara att kroppen försöker ägglossa. att temp är mer tillförlitligt för att sen se om en ägglossning faktiskt skett. men din kropp försöker antagligen ägglossa nu. 


    Ja jag borde kanske köra min temp imorgon har NC..
    Innan har jag kunnat förlita mig på testen men känns rätt otroligt att kroppen skulle ställa om så pass fort..
  • Amaaanda00
    Olgabilbo skrev 2022-11-14 18:10:05 följande:
    Ja jag borde kanske köra min temp imorgon har NC..
    Innan har jag kunnat förlita mig på testen men känns rätt otroligt att kroppen skulle ställa om så pass fort..
    Kroppen är ett under ibland 🙈 men jag tror nog inte att det är helt omöjligt. jag tror att det blir som när man slutar med preventivmedel, för en del hoppar det igång igen direkt och för en del tar det tid 💗
  • Anonym (öopewo)

    Jag fick ägglossning snabbt efter mina MA, som att missfallet bara var en mens. Hade fortfarande lite rester kvar när jag hade ägglossning dessutom. Fick också tillbaka mens och allt snabbt efter förlossning så jag antar vissas kroppar bara är som klockverk mer än andras .

  • Olgabilbo
    Anonym (öopewo) skrev 2022-11-14 18:26:11 följande:

    Jag fick ägglossning snabbt efter mina MA, som att missfallet bara var en mens. Hade fortfarande lite rester kvar när jag hade ägglossning dessutom. Fick också tillbaka mens och allt snabbt efter förlossning så jag antar vissas kroppar bara är som klockverk mer än andras .


    Jag hade exakt samma.. får se om vi lyckas bli gravida nu igen. Känner iaf ?ägglossningskänslan? Håller tummarna..
Svar på tråden MA, har jag redan ägglossning?