• Anonym (Vekling)

Beter sig folk annorlunda pga jag är ful?

Jag tror att alla som ser mig tycker att jag är sjukt ful eller motbjudande. Det är något i folks blickar oavsett var jag befinner mig, och hur de beter sig runt omkring mig. Jag "inbillar" mig t.ex. att alla gör samma gester när de ser mig och till slut hittar jag samma typ av beteende hos allt och alla. Nån som förstår vad jag menar? Det är skitjobbigt att gå och tänka på detta dagarna i ända :( . undviker pga detta att vistas ute för mkt.

• Svar på tråden Beter sig folk annorlunda pga jag är ful?
  • Anonym (Rakt på sak)

Du har tvångstankar och behöver söka hjälp.

• Yllop

De flesta människor som ser dig  är totalt ointresserade av dig. De bryr sig inte om hur du ser ut, de flesta har glömt bort dig sekunden efter de sett dig.

• Anonym (qwerty)

Ok, är du ful så är du ful. De flesta människor skiter i vilket för du ingår inte i deras liv.

• flygrl

@TS: Vet du jag tror faktiskt inte du är sådär ful som du fått för dig/intalat dig att du är. Och dom allra allra flesta människor du möter bryr sig inte särskilt om hur du ser ut och ffa gör dom knappast speciella gester eller har speciella beteenden sådär som du nämner.

Du måste försörja bryta dom här negativa tankemönstren så du kan få chilla och må bättre. Nu är jag förstås ingen expert bara en medmänniska men jag tänker du skulle kunna prova ta kontakt med en psykolog/psykoterapeut, helst med KBT-inriktning med vilken du skulle kunna jobba med dig själv i mer positiv, accepterande riktning. 

Ta hand om dig & allt gott!

• flygrl
    Livnerström01 skrev 2022-11-14 19:55:46 följande:

Man kan känna medlidande eller avsky, så antag någon av dessa två som folk reagerar på pga din extrema fulhet. Jag brukar tänka att folk som du som är fula är troll! Då känns det mer spännande, typ som gått direkt från en bauer tavla!

Fast du har ju ingen aning om hur TS verkligen ser ut. Det finns vackra människor med skitdåligt självförtroende oförmögna se sin egen skönhet. Precis som du vet jag inte heller hur TS ser ut men jag är övertygad att hen inte alls är sådär ful som hen fått för sig. Men oavsett varför komma med elakheter som du gör här? Elakhet är fan inte vackert. Nånsin.

Sen apropå troll är det väl så den som sa det hen va det. :P

• Tukt
    Anonym (Vekling) skrev 2022-11-14 18:10:05 följande:
    Beter sig folk annorlunda pga jag är ful?

Jag tror att alla som ser mig tycker att jag är sjukt ful eller motbjudande. Det är något i folks blickar oavsett var jag befinner mig, och hur de beter sig runt omkring mig. Jag "inbillar" mig t.ex. att alla gör samma gester när de ser mig och till slut hittar jag samma typ av beteende hos allt och alla. Nån som förstår vad jag menar? Det är skitjobbigt att gå och tänka på detta dagarna i ända :( . undviker pga detta att vistas ute för mkt.

Vi befinner oss politiskt i en era av konservatism, där allt ska vara enligt norm och inget ska sticka ut. Arbetspendlande människor är en ringlande köttkorv klädda i brunt, beige och svart.
    Och även om människor alltid tittat på det som avviker så är det i dag mer av den saken än på mycket länge.
    Så det har kanske inte bara med dig, TS, att göra. Det är rent politiskt.
  • Anonym (yes s)

Ja det finns hur mycket forskning som helst där man ser att snygga bemöts bra mycket bättre än fula.
    Tragiskt så sätt men är fakta.

Svar på tråden Beter sig folk annorlunda pga jag är ful?