• Anonym (Ledsen)

Ghostad av bästis

Hej! Jag och min bästavän sedan några år tillbaka har alltid haft perioder där vi inte pratat på kanske en månad, sen har vi umgåtts som vanligt igen. Vi har alltid kul ihop, är ganska lika osv. Hon är dessutom, sorgligt nog den enda vän jag har. 

för kanske ett halvår sen pratade vi som vanligt i telefon och skulle höras av för att umgås när det passade oss båda. sen fick väl båda fullt upp så vi hördes inte riktigt av på ett tag, lite senare ringde jag upp Utan svar, och tänkte att hon ringer säkert upp snart. Men hon gjorde inte det. 

jag har säkert ringt henne 5 gånger sedan dess och skrivit 3 gånger och frågat vad det är och om jag har gjort något, men hon svarar inte. 

Hon som person är ganska försiktig och snäll av sig medan jag är lite hårdare typ. Om det skulle spela någon roll.. 
    vad ska jag göra? Hon är min bästavän. Vill inte ge upp henne.. 

• Svar på tråden Ghostad av bästis
  • Anonym (S)

Rent spontant tänker jag att du kanske inte skulle ha varit så hård mot henne...? Men sen att hon ghostar dig utan anledning är ju konstigt. Råkade ut för samma med en kompis, visade sig att hen hade råkat ut för utbrändhet och kapade kontakten med precis alla bekanta i flera år. Hon kanske också har råkat ut för nåt omvälvande.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (S) skrev 2022-11-15 21:32:23 följande:

Rent spontant tänker jag att du kanske inte skulle ha varit så hård mot henne...? Men sen att hon ghostar dig utan anledning är ju konstigt. Råkade ut för samma med en kompis, visade sig att hen hade råkat ut för utbrändhet och kapade kontakten med precis alla bekanta i flera år. Hon kanske också har råkat ut för nåt omvälvande.

Jag förstår verkligen det idag. Och ångrar mycket hur jag varit. Jag tycker det är jättekonstigt, från att vara jättetighta till att inte Svara alls liksom. jag ringde henne nyss utan svar och skrev att jag saknar henne, jag brukar inte skriva så heller så kanske hon mjuknar lite. Tror inte att det är som i ditt fall, då hon vanligtvis brukar ringa och prata ut när det är nått. Men man vet aldrig iofs.. 

• Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-11-15 21:36:51 följande:

Jag förstår verkligen det idag. Och ångrar mycket hur jag varit. Jag tycker det är jättekonstigt, från att vara jättetighta till att inte Svara alls liksom. jag ringde henne nyss utan svar och skrev att jag saknar henne, jag brukar inte skriva så heller så kanske hon mjuknar lite. Tror inte att det är som i ditt fall, då hon vanligtvis brukar ringa och prata ut när det är nått. Men man vet aldrig iofs.. 

Ja så länge du inte får något svar kan vi ju inte veta. Kan du prata med hennes mamma eller nån gemensam bekant, höra om någon vet vad som hänt?
  • Plupp73

En fråga:
    Om det vore så att hon skulle ha upplevt ditt sätt jobbigt, eller blivit ledsen över olika saker som du gjort - hade du kunnat ta kritiken på ett sansat och reflekterande sätt?

• Anonym (Teddy)

Vad tror du att det är som du gjort/sagt?

• Anonym (Ledsen)

Sjukt nog så svarade hon faktiskt igår. Hon har som jag förstod det fått en tumör i livmodern och behövts opereras osv har därav mått dåligt ett tag. Det konstiga var dock att hon verkar ha umgåtts med andra vänner under tiden hon sket i mig.. men men, jag får ändå vara tacksam över att vi nu verkar ha fått kontakten igen. 

• Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-11-16 13:38:37 följande:

Sjukt nog så svarade hon faktiskt igår. Hon har som jag förstod det fått en tumör i livmodern och behövts opereras osv har därav mått dåligt ett tag. Det konstiga var dock att hon verkar ha umgåtts med andra vänner under tiden hon sket i mig.. men men, jag får ändå vara tacksam över att vi nu verkar ha fått kontakten igen. 

Ja du ser. Men, då verkar det ju inte som att ni är så nära varandra numera om du är en av de hon väljer bort. Kanske hon inte orkade med din hårda stil när hon mådde dåligt.
Svar på tråden Ghostad av bästis