• Pinmis

    Är jag skengravid?

    Hej, jag har haft massa massa gravid symtomer efter min ägglossning, som: -illamående - kissnödig varje timme - ont i höger äggstock - mensvärk - huvudvärk - matlusten - humörsvängningar M.m Men det är så att jag och min man har endast haft avbruten samlag (medveten att de kan ta sig ändå) MEN, har för mig att man ändas kan vara skengravid om man verkligen vill ha barn och längtar? Att kroppen då luras. Alla dessa symtomer har fått mig att tänka på om jag verkligen kan ha blivit gravid av de avbrutna? (Det är inte rätt läge för bebbe men både jag och min har inget emot att de kanske skulle tagit sig) Har bim måndag men tänkte testa redan imorgon bim -5.
  • Svar på tråden Är jag skengravid?
  • Anonym (Hcg)

    Ja, du är skengravid. Det är hcg som ger gravsymptom och det är ytterst lågt så tidigt som 5 dagar före BIM. För de allra flesta inte ens mätbart. Sen kan du ju blivit gravid av ert avbrutna samlag eftersom det inte är en pålitligt p-metod, men det är för tidigt att testa. Vänta tills mensen ska komma.

  • Pinmis

    Men har läst att man blir skengravid om man har bebis längtan och verkligen vill vara gravid att man då blir skengravid , jag har inte dem tankarna, att skaffa ett till barn, för de är inte rätt tillfälle just nu, men helt plötsligt fick jag alla dessa symtomer osv? 
    kan man ändå bli skengravid då när man inte har tänkt på de ?

  • Anonym (Hcg)

    Kalla det nåt annat än skengravid då, men det är hur som helst inte äkta gravsymptom. Jag har varit gravid 6 ggr och inte förrän jag blivit höggravid behövt kissa hela tiden. Det låter snarare som UVI. Direkt efter äl är det 100% omöjligt att märka nånting för man är inte gravid öht. Man kan ha fått ett befruktat ägg, men det tar minst 5 dagar innan det fäster och inte förrän ett bra tag senare finns så mycket hcg att det kan märkas rent fysiskt.

  • Um Hamza

    Hört folk säga att de känner ögonblicket när de blir gravida. Undrar vilket ögonblick de menar då? Det kan ju inte vara under sex i alla fall. Och inte när spermierna når ägget(vilket sker flera dagar efter) för ägget har ju ingen känsel. Så då måste det vara när ägget hakar sig fast i livmoderväggen då. Häftigt om det stämmer 

  • Pinmis

    Alla är olika och du kan inte uttrycka dig och säga att de är omöjligt bara dör du inte behövt kissa efter äl, jag undrade bara om de mer som har känt samma och kanske plussat. Jag tror att jag är gravid för jag hade samma symtomer på första grav. Kände dem här symtomer 3-4 dagar efter äl och de hart hållit på nu i flera dagar. 

  • Anonym (Jag)
    Um Hamza skrev 2022-11-16 21:13:43 följande:

    Hört folk säga att de känner ögonblicket när de blir gravida. Undrar vilket ögonblick de menar då? Det kan ju inte vara under sex i alla fall. Och inte när spermierna når ägget(vilket sker flera dagar efter) för ägget har ju ingen känsel. Så då måste det vara när ägget hakar sig fast i livmoderväggen då. Häftigt om det stämmer 


    För mig var det iaf så att jag kände när ägget fäste :)
  • Pinmis

    Jag minns också att jag kände de på första grav :) 

    vad hade du för syntomer inan du plussade ?😌


    Anonym (Jag) skrev 2022-11-16 21:53:29 följande:
    För mig var det iaf så att jag kände när ägget fäste :)
  • Anonym (Jag)
    Pinmis skrev 2022-11-16 22:28:11 följande:

    Jag minns också att jag kände de på första grav :) 

    vad hade du för syntomer inan du plussade ?😌


    Ingenting, jag märkte knappt av min graviditet alls 😅 Lite illamående någon gång, efter några månader kunde jag inte äta kött alls, fick kramper i vaderna (eller om det var fötterna) efter att jag gått minst halva tiden.
Svar på tråden Är jag skengravid?