• Anonym (Förvirrad o pirrig)

    Separerat...men känns som man ska ge de en chans igen..

    Hej. Levt i en relation med en man i 7 år. Vi träffade va kära hade det bra. Han hade 2 barn sedan innan jag anamade rollen som bonusmamma direkt. Vi flyttade ihop efter ngr månader och fick efter 2 år ett gemensamt barn sedan blev vi visst gravida igen oplanerat men vi fick ett till barn. Han startade företag ja va ensam med båda o hans barn drog hela lasset med familjelivet. När han kom hem spela han 99% dator.. försökte lösa o prata om våra problem men han saknar en vis del av självinsikt tar det personligt o anser att all diskussion är ett bråk...Men sen valde jag att säga att vi skulle separera pga av slentrianiskt relation där ja kände mig tagen för givet o att vi bara gick om varandra och självklart andra saker . Till saken hör att han har ett spelmissbruk o jag innan kom från en trasig destruktiv relation o jag trodde jag var frisk o stark men så träffade jag denna karl. Vad jag ej visste då var just detta spelande. Inte bara om pengar utan även dataspel. Vet ej om det är mitt medberoende som saknar han eller om de är jag. Men pga av barnen har vi en bra kommunikation o vi vill båda deras bästa o sätter dem som nr 1. Men de känns som han nu är o beter sig som den person som jag blev kär i alltså vi kan prata på en nivå vi ej kunnat i vår relation..känns som vi hamnade i nån dålig cirkel som vi ej kunde ta oss ur...Vi sågs igår mitt i natten han kom hem till mig jag känner en sån åtrå o attraktion jag ej känt på år för honom o jag ser framemot att pratat med han...vad är detta?!? är de mitt medberoende rädslan att ändå vara ensam o allt med barnen....trodde aldrig i mitt liv ja skulle separera den dagen jag fick barn .... rädd att barnen ska ta skada o att jag valde fel samtidigt som det känns som de va de rätta o att detta kanske kan få oss att hitta tillbaka för de vill jag just nu....hur ska /vad ska jag göra....panik!! Någon som vart i liknande situation?!
  • Svar på tråden Separerat...men känns som man ska ge de en chans igen..
  • Anonym (V)

    Du har redan en tråd med samma trådstart som du startade kl 9.50. 

  • Anonym (Eva)

    Jag är i en ungefär liknande situation och känner att jag blir snart galen. Är i separation med sambon men bor fortfarande kvar med barnen.
    Sambon vill ha mig kvar till varje pris och försöker att vara någon han aldrig varit och gör allt för att jag skall ha dåligt samvete då jag träffat en annan.
    Det har varit slut i många år då han tagit mig för given och jag har gjort allt i hemmet och för barnen. Nu säger han att han skall bli den bästa mannen för mig.
    Jag velar från dag till dag och ibland vill jag bara därifrån och ibland vill jag ge honom en ny chans i den tron att han kan bli bättre för mig och barnen.
    Vilka mekanismer är det i mig som velar och gör mig ambivalent? Ibland är jag så övertygad om att separera och ibland reparera. Varför tänker jag och funkar såhär jag behöver hjälp att förstå innan jag blir galen. Många säger separera för det kommer aldrig att ändra på sig efter så många år. Vi har gått i parterapi men där fick jag all skuld.

Svar på tråden Separerat...men känns som man ska ge de en chans igen..