• Förälder till 2

    Celiaki

    Hej

    jag har under en tid mått lite märkligt med diffusa symptom så som 
    -svullen mage när jag äter vissa grejer. Är rätt smal men från sidan ser jag gravid ut vissa dagar och jag får knäppa upp byxor

    -stela leder, fingrar och handleder men även lite i höfter, axlar och knä

    - har även relativt låga värden på vissa vitaminer och mineraler men inte tillräckligt låga

    -hård mage men inte förstoppning.

    har läst att många av dess grejer kan vara en symptom på gluten men jag ha ju inte ont i magen, har inte tappat massor i vikt eller är super trött som jag har läst att man ska vara. 


    har någon har celiaki utan att ha extrema symptom?

    jag provade att sluta äta bröd, pasta etc under någon månad och då försvann mycket av ovanståendre. Nu har under några veckor ätit allt och nu är det värre än vanligt men jag vet ju inte ont, kräks inte eller så. 

  • Svar på tråden Celiaki
  • Anonym (Gluttarna)

    100 procent igenkänning, men test på vc visade ingenting. Tyvärr kan du inte äta bröd och pasta hur som helst längre om du älskar det. 

  • Förälder till 2
    Anonym (Gluttarna) skrev 2022-11-18 17:22:31 följande:

    100 procent igenkänning, men test på vc visade ingenting. Tyvärr kan du inte äta bröd och pasta hur som helst längre om du älskar det. 


    skönt att se att fler känner samma även om det inte är så roligt.

    blir mest frustrerad över att inte veta. Och sen lite rädd då kroppen känns märklig. 

    äter även bara vegetariskt så det är redan krångligt som det är. 


     

  • Anonym (Gluttarna)
    Förälder till 2 skrev 2022-11-18 17:27:31 följande:

    skönt att se att fler känner samma även om det inte är så roligt.

    blir mest frustrerad över att inte veta. Och sen lite rädd då kroppen känns märklig. 

    äter även bara vegetariskt så det är redan krångligt som det är. 


     


    Jag litar på min kropp mer än vc vad gäller just detta. Men visst vill man hellre veta. Det finns massor av ersättning för pasta. Brödet är väldigt trist. 
Svar på tråden Celiaki