• EmilyHens

    SKRIK SKRIK SKRIK

    Jag har hittat just den här frågan i äldre forum men herregud vad otillfredsställande svaren är. Min 10 månader dotter vrålar verkligen, skriker så högt att glas spricker, halva dagarna. Läkaren på 10 mån kollen sa att det antagligen är för att få uppmärksamhet men min tjej tjuter vad vi än gör. När jag matar henne, när jag leker med henne, läser för henne, när hon gungar, är i affären. Det på riktigt känns skit-jobbigt. Jag vågar knappt gå in med henne i en affär och grannarna börjar klaga nu. Hon  skriker så det skär i öronen direkt på morgonen.  Hon började med det här lite då och då när hon var 8 månader och nu är det varje timme ända tills hon lägger sig. Jag är så spänd och nervös hela tiden för jag bara väntar på nästa jävla skrik som kommer. Hennes morföräldrar som tycker hon är den mest perfekta varelsen i världen till och med tycker att det är skitjobbigt nu. Jag har Försökt att reagera på alla olika sätt för att se om hon skriker mindre om man tex ignorerar det/pratar med henne/skrattar/lämnar rummet nån sekund mm.

    Jag blir galen på alla forum jag hittat där folk bara svarar ?dom bara testar rösten?, ?det går över snart?. Det här känns inte normalt. Och om det är normalt så vad fan gör föräldrar för att klara av den här fasen. 
  • Svar på tråden SKRIK SKRIK SKRIK
  • Mortiscia80

    Du förstår väl att din egen inställning och spändhet kan vara en orsak till varför hon skriker? Hon känner sig väl otrygg när du går omkring och är nervös. Försök slappna av mer omkring henne istället.

  • EmilyHens
    Mortiscia80 skrev 2022-11-18 21:21:24 följande:

    Du förstår väl att din egen inställning och spändhet kan vara en orsak till varför hon skriker? Hon känner sig väl otrygg när du går omkring och är nervös. Försök slappna av mer omkring henne istället.


    Det här är varför jag tänkte att forum är en dålig idé, Jag menar inte att jag går runt och fucking är spänd och stel med min dotter. Jag försöker bara förklara hur jobbigt det är. Ibland ler hon när hon skriker. Hatar hur mamman ALLTID gör
    fel även om
    man bara beskriver hur sjukt stressigt något är. 
  • EmilyHens
    Mortiscia80 skrev 2022-11-18 21:21:24 följande:

    Du förstår väl att din egen inställning och spändhet kan vara en orsak till varför hon skriker? Hon känner sig väl otrygg när du går omkring och är nervös. Försök slappna av mer omkring henne istället.


    Det här är varför jag tänkte att forum är en dålig idé, Jag menar inte att jag går runt och fucking är spänd och stel med min dotter. Jag försöker bara förklara hur jobbigt det är. Ibland ler hon när hon skriker. Hatar hur mamman ALLTID gör
    fel även om
    man bara beskriver hur sjukt stressigt något är. 
  • EmilyHens

    Jag vill påpeka att det inte är något plågat skrik eller gråt/ utan bara skrik för att. Det är det mest frustrerande. Hon är så glad bebis men hon skriker som om det vore helt omöjligt att hålla inne. 

  • Mortiscia80
    EmilyHens skrev 2022-11-18 21:33:13 följande:

    Jag vill påpeka att det inte är något plågat skrik eller gråt/ utan bara skrik för att. Det är det mest frustrerande. Hon är så glad bebis men hon skriker som om det vore helt omöjligt att hålla inne. 


    Det är vad du tror ja. Små barn skriker av en anledning, det är deras sätt att kommunicera. Så otrevlig som du är borde du ta en titt på dig själv när du påstår att du inte går omkring och är "fucking spänd och stel" när det står ordagrant i trådstarten:
    EmilyHens skrev 2022-11-18 21:06:50 följande:
    Jag är så spänd och nervös hela tiden för jag bara väntar på nästa jävla skrik som kommer.
    Lycka till med den där attityden som du visar i tråden.
  • Tow2Mater

    Det är väl ärfligt. Fråga din mor om du skrek som liten.

    Kontakta en annan läkare, prova mjölkfri mat, öronproppar....

    Vad har du provat?

Svar på tråden SKRIK SKRIK SKRIK