Dockan skrev 2022-11-25 15:59:02 följande:
Ingen fara, jag tar det inte som kritik. Kanske framstår det annorlunda i text här. Jag har aldrig inte gått vidare i en första gallring och jag har på 4 av 5 intervjuer gått med erbjudande direkt från intervjun. Den femte ringde de dagen efter. Så jag är rätt säker på att de har tolkat mig som avsett. Kanske också är bransch beroende hur det tolkas. (inser att ovanstående låter självgott, men tänker att det behövs för kontext)
Sen är det ju så att i samverkan sker ju bara förändring om jag får med mig ledningen. Samt att sitta i samverkan får jag bara om mina kollegor har fortsatt förtroende för mitt arbete. Så att förändra och utveckla en arbetsplats genom samverkan är ju inte något för den som kör över andra.
Anonym (M) skrev 2022-11-25 17:21:15 följande:
Då fungerar det uppenbarligen väl för dig och då jag förmodar att du arbetar på större arbetsplatser utifrån vad du skriver så är det kanske underförstått att du inte kommer kunna åstadkomma några förändringar utan stöd från ledningen.
Jag har främst erfarenhet som chef/arbetsgivare pä mindre företag och där har vi haft ett antal anställda under åren som kommit och gått där man velat ändra på det mesta från dag 1. Gemensamt för dessa har varit att de inte klarat av att sköta sina jobb och mestadels ägnat sig åt att leta fel i verksamheten. Kanske har det gjort mig lite extra försiktig.
Hej
tack alla för intressanta Inlägg!
Som ni är inne på så är det också beroende på vart en vill söka jobb senare. I min bransch just nu är fackförbund är ett naturligt inslag, men oklart ändå vad min Nuvarande arbetsgivare skulle tycka om att anställa tillbaka mig efter en vända som ombudsman. Troligtvis skulle de acceptera men högst oklart (måste väl ändå in i någon slags rekryteringsprocess som alla andra m typ 8 steg innan en får jobbet).
men som sagt kommunal bransch kan ju vara aktuellt, statligt o kanske ideell bransch. Näringsliv blir nog svårt. Det kanske är mest det som är hindret men jag har inte varit i näringsliv på länge ändå så det tåget har kanske nog gått ändå.
sedan är det ju kul att du Dockan har ett bristyrke, det kan ju tänkas göra det hela i en bättre position när du söker jobb. Men typ 5 av 5 jobb helt underbart bra ju!
jag är inne i bra ålder nu men rädd att jag har svårare om säg tre- fem år. Även om jag inte tycker det hänt så finns det ju en åldersdiskriminering i vissa branschen. Men kanske får stanna i facket fram till pensionen i värsta fall..