• Anonym (Arg)

Hur kan en förälder göra så här

Vill skriva av mig om en tragisk händelse.

Idag var jag vid ett köpcentrum då kommer det ut en mamma med en dotter och sen en äldre dam var med dem.
    Dottern var runt 6-7år jämför med min egen på 7 år.

Hon kommer ut jätte glad och busig så jag skratta lite över att se hennes lycka som spred sig.

När de kom till sin bil så ser jag dotter säga nått göra nått som hennes mamma uppenbarligen  inte gillade.

Då hugger mamman tag i flickans arm och sliter i den sen öppnar bak dörren där hon knuffar ner flickan i baksätet.

Och inte nog med detta så tar hon fram en blöja från framsätet och sliter ner byxorna på flickan och tvingar på henne en blöja.

Den äldre tanten troligen mamman s mamma står och försöker dölja händelsen.

Jag blir helt chockad. 

Men väljer att ringa polisen då även flickan kommer ut och man ser tårarna rinner sen drar de flickan till andra sidan och sätter henne i bilen.

Det var flera vittnen på platsen.

Såna här människor ska inte ha barn.

Detta var rwn och skär misshandel.

• Svar på tråden Hur kan en förälder göra så här
  • Anonym (J)

Vad så polisen då? Och om du ansåg att det var misshandel, varför ingrep du inte?

• Anonym (Nej)

Låter mer som att hon var hårdhänt än att hon misshandlade sin dotter. Blöjan fick barnet antingen för att hon hade kissat på sig eller höll på att kissa på sig. Naturligtvis en traumatisk händelse men polis och gapa om misshandel...? Nej.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Nej) skrev 2022-11-18 21:38:43 följande:

Låter mer som att hon var hårdhänt än att hon misshandlade sin dotter. Blöjan fick barnet antingen för att hon hade kissat på sig eller höll på att kissa på sig. Naturligtvis en traumatisk händelse men polis och gapa om misshandel...? Nej.

Var du på plats?
  • Anonym (ok)

Vem i all sin dar kallar detta för misshandel och ringer polisen??? Låter som ungen kissade på sig och mamman blev frustrerad och försökte få henne att samarbeta 

• Anonym (Stina)

Svårt att få helhetsbilden här om det ska räknas som misshandel eller ej. Hur hon drog i armen eller bara ledde henne. Men reagerade du så starkt antar jag att mamman drog hårt i henne. Att tvinga på en 7-åring blöja tycker jag gränsar till misshandel/kränkning. Dock vet vi ju inte bakgrunden. För vem har blöjor liggandes till en sjuåring i beredskap? Om barnet inte har någon sjukdom/diagnos. Mycket man inte vet här. Men många barn far illa så hellre agera en gång för mycket än en gång för lite anser jag. Men jag undrar också vad som hände sen. Vad sa polisen?

• Anonym (Mamma)

Usch låter inte alls ok :( Men var det misshandel i juridisk synvinkel, kan mamman bli dömd? Vad sa polisen??

Bra att du agerade hursomhelst. Även om det mamman gjorde inte anses brottsligt så har hon förhoppningsvis fått en tankeställare eftersom du ringde polisen. Kanske blir det en soc-utredning.

• mammatill6

Men vänta lite, finns ju så mycket i detta du inte vet. Kanske barnet faktiskt använder blöja? Kanske barnet faktiskt höll på att göra på sig så de blev bråttom att få på blöjan. 

• Anonym (Arg)

Polisen sa att de skulle försöka åka ut.
    Så jag vet ej vad som hände.
    Varför jag inte ingrepp var för jag bara blev så ställd av händelsen.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Arg) skrev 2022-11-19 07:11:06 följande:

Polisen sa att de skulle försöka åka ut.
    Så jag vet ej vad som hände.
    Varför jag inte ingrepp var för jag bara blev så ställd av händelsen.

Med andra ord, de prioriterade det där någonstans i botten av högen. Inte förvånande och helt rätt utifrån beskrivningen. Vid det laget de skulle ha tid att ta en sådan här sak så har familjen åkt för flera timmar sedan, även om polisen hade kastat sig i bilen direkt efter ditt samtal så hade de ändå säkert missat dem.
  • Spucks

Du har alltså sett en mamma som blev irriterad på sin 6åring och satt en blöja på henne. Du har, med andra ord, ingen aning vad som hände, vad som sagts, vad som var anledning till mammas handling, men du kallar det för misshandel för du tycker att man ska gulla med sina barn jämt.

Svar på tråden Hur kan en förälder göra så här