• GuldKvinnan

    Ägglossning eller inte?

    Hallå alla fantastiska kvinnor där ute! :)
    Vill bolla en fråga, får se om någon vill svara. 

    Jag brukar köra med Clearblue ägglossningstester (rosa) och har lyckats få en glad gubbe sedan jag började för två månader sedan. Den här veckan har jag pga mycket event med jobbet inte lyckats ta testerna vid samma tidpunkt varje dag och därmed har jag inte heller lyckats få en glad gubbe :( 

    Är såklart medveten om att man inte ägglossar varje månad men vi har legat i ordentligt den här veckan så det vore så trist om jag inte hade ägglossning den här gången :D 

    Idag är jag dock väldigt "svullen/tung" i högra ljumsken som jag alltid brukar vara vid ägglossning. Visst borde jag väl kunna ha ägglossning ändå då? Jag borde kanske inte känna sådär i ljumsken om jag inte ägglossade eller!? 

    Lycka till alla där ute Hjärta

  • Svar på tråden Ägglossning eller inte?
  • Anonym (Fundersam)

    Vet du var ljumsken sitter? Det låter otroligt konstigt om du skulle ha känningar där runt ÄL. Du kan så klart ha haft ÄL även utan utslag på stickorna, inte alltid att man har så höga hormonnivåer att det registrerar.

  • Vicblomman

    Har du haft fertila flytningar? Det bästa tipset jag har för att veta om man haft ägglossning är att tempa. Typ använda NC eller fertility friend. Då vet man om man får en temphöjning. Vilket indikerar på ägglossning. 😊

Svar på tråden Ägglossning eller inte?