• Ensamförälder

    Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter

    Min kille och jag har varit tillsammans snart ett år. Allt har gått bra med varandras barn, mellan oss och hela särbogrejen som vi vill fortsätta vara i. Men till för någon månad sedan har problemen börjat hopa sig.. 
    Till saken hör att vi inte har barn samma helger. Men mina barn är 12 och 18, och hans är 14 och 18, så det har ändå funkat eftersom de knappt vill umgås med oss ändå, speciellt inte tonåringarna.

    Nu har hans dotter (14-åringen) börjat att bete sig mer och mer som att hon inte vill att jag ska träffa hennes pappa. Hon gör allt för att förhindra det. Tex idag var vi på kalas hos min syster (dottern ville inte följa med dit) Vi var på kalaset  två timmar. I bilen påväg hem ringde dottern och frågade sin pappa i en spydig ton när han kommer hem egentligen. Hon vill att han skulle komma hem och laga mat, trots att det fanns tacos  kylen som bara var att värma. Ist för att stanna hos mig en liten stund, var han tvungen att åka hem till henne och hjälpa henne med maten. 


    Imorse skulle jag äntligen få sovmorgon efter att ha jobbat förra helgen med delade turer (vården) och uppstigning kl 5 varje morgon hela veckan. 
    Detta visste dottern, och har då ställt sin klocka som börjar ringa på högsta volym 7 på morgonen?! Hon sover alltid annars till 13! Hon snoozade fram till 8:30 och sen låg kvar i sängen! 

    Igår var vi iväg en liten stund hos min kille föräldrar och dottern var med. Vi ville ha en flaska rött till maten eftersom det var lördag och ville åka så vi hann med systemet innan det stängde. Plötsligt var dottern väldigt långdragen hos sin farmor och farfar, där hon annars knappt vill vara.. När vi äntligen kom därifrån och skulle precis hinna till bolaget innan stängning, skriker hon att hon måste ha sjuts hem först för att hinna med en buss tillsammans med sin kompis till något de skulle på. Och snäll som min kille är 🙄 kör han hem henne. Vi kom försent till systemet och när vi kom hem, låg hon i sin säng med mobilen och sa att de ska ses senare istället. 


    Min kille, hennes pappa är så jäkla styrd av henne och låter sig styras! Jag är så trött och jag ser ju att det blir värre och värre. Jag tycker så mycket om honom och kan se en framtid med honom?men nu vet jag inte. 

    Jag har pratat med honom om detta, men han försöker göra både mig och dottern nöjda och jag ser hur han slits mellan oss, och därför har jag inte nämnt det mer. 


    Behövde verkligen skriva av mig! 


    ps; exemplen ovan är några få av många. 

  • Svar på tråden Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter
  • LSalander

    Du är vuxen och hon är tonåring. Jag tror att du ska ta ett steg tillbaka och inte starta ett krig med dottern. 

  • Fossil

    Stäng av ljudet så du får sova ifred.

    Dottern är sotis på dig. Där med maten känner jag igen från ett ex. Vi skulle ses men så ringde 17-åringen och var hungrig... så jag frågade om de inte äger en micro eller om det finns några rester i kylen.
    Såklart att svaret var ja på båda frågorna.
    Men "barnet" kan ju inte sitta ensam och vara hungrig.

    Jag gjorde slut.
    Det går inte att ha ett förhållande med någon som har jättebebisar hemma.

    Själv flyttade jag hemifrån när jag var 17.

    Den där grejen med systemet var såklart också uträknat.

    Gå inte med på det där är mitt absoluta råd.
    Jag gjorde slut med den där mannen, jag orkar inte med halvvuxna bortskämda ungar.

  • Ensamförälder

    Pope Johan II, nu var det ju inte det med alkoholen eller sovmorgon som var grejen, utan hur uträknade de olika situationerna var. Jag klarar mig utan alkohol. sömnen är däremot viktig att få eftersom mitt fokus måste vara det bästa på jobbet. Det tror jag att även du tycker om jag hade haft nån anhörig till dig som patient. 

  • Ensamförälder

    L Salander, självklart vill jag inte starta ett krig mot dottern. Jag har inte visat att jag bryr mig och försöker vara mitt vanliga glada jag, tänker att det tillslut blir mindre intressant för henne att hålla på såhär då?? 

  • Mortiscia80

    Jag tänker som Fossil, jag skulle inte orka med det där. Man tar ett samtal med mannen, utan starka förmaningar och krav, lägger fram hur man tänker, frågar hur han tänker, ser om han förstår situationen och tänker göra något åt det. Om inget händer så måste man tyvärr gå isär för då kommer det inte bli bättre heller.

  • erikaABC

    Undvik dottern så mycket du kan en tid framöver så blir det en paus.
    Var hemma hos honom när hon är hos sin mamma. 

  • Tow2Mater

    Kanske det blivit så intensivt att lite mer fokus på just särbolivet kan vara en ide for några veckor. Sov hos dig, han hos sig.

  • Couchpotato

    Vad är poängen med de här trådarna? 


    Ska vi sitta och tycka synd om dig och att tonåringen är knäpp i huvudet? Sen då? Vad händer när du fått din bekräftelse? Ska du göra något åt saken som du inte kunnat gjort innan tråden på FL?


    Jag är själv pappa och mina barn, mitt blod går först i alla frågor. 
    Det finns kvinnor med egna barn som resonerar precis likadant och vi har full förståelse för varandra. Men på FL hopas egoisterna. 

Svar på tråden Min kille låter sig kontrolleras av sin tonårsdotter