Måste man betala för en tid man inte bett om?
Om man sagt att man inte vill kallas automatiskt till tandläkare, men de ändå gör det, kan de kräva betalt om man inte avbokar då? Vad händer om man bestrider fakturan?
Om man sagt att man inte vill kallas automatiskt till tandläkare, men de ändå gör det, kan de kräva betalt om man inte avbokar då? Vad händer om man bestrider fakturan?
Har nu inget avtal (ens muntligt) om att detta ska ske, så är det ju som om vem som helst skulle boka tider åt andra. Ofta är det annars så att man sagt att ?Då kallar vi nästa gång? och sedan glömmer kunden/patienten detta, men givetvis kan man inte bara börja boka folk på eget bevåg.
Citronella kommer snart med ett helt eget tar-för-givet-svar som vi kan njuta av.
Har du bevis på att du inte vill bli automatiskt kallad så borde det vara ganska lätt. Om du inte har det och du gått på automatiska kallelser förr blir det svårare.
Ja, du måste avboka. Varför inte bara göra det, det måste ju vara mer krångligt att bestrida fakturan. Och när du avbokar kan du be om att inte stå på deras lista.
Ja, du måste avboka. Varför inte bara göra det, det måste ju vara mer krångligt att bestrida fakturan. Och när du avbokar kan du be om att inte stå på deras lista.
Förra tiden är för ett år sen, de frågade "ska vi kalla om 6 eller 12 månader?" Och fick svaret att de inte ska kalla.
Kallelsen kom för typ en månad sen, tiden var förra veckan och bokades inte av. Nu har de skickat faktura.
Det hände mig. Jag hade precis hamnat i skyddat boende efter en misshandel och förstod ingenting när de ringde för att påminna om tiden. Jag har inte varit hos tandläkaren på många år och aldrig hos denna. Jag var nog rätt otrevlig när jag sa "ring aldrig mig mer" och lite mindre väl valda ord. Till mitt försvar var jag helt sönderslagen och hade ont överallt. Hade inte ens svarat om det inte var för väntade polis samtal.
Avboka och säg att du väljer själv när du vill boka tid.
Förra tiden är för ett år sen, de frågade "ska vi kalla om 6 eller 12 månader?" Och fick svaret att de inte ska kalla.
Kallelsen kom för typ en månad sen, tiden var förra veckan och bokades inte av. Nu har de skickat faktura.
H:
Det är som i SAMTLIGA fall den som skickar fakturan som ska bevisa att affären ens förekommit.