• Anonym (Neia)

Tvingas låna ut sina saker

Mitt barn fick med sig egen hjälm och stjärtlapp till skolan, för att slippa stå i kö, men nu har jag fått höra att de tvingar mitt barn att låna ut sina saker och stå i kö ändå? Känns ju verkligen inte okej. Tar de ansvar då om något går sönder? Och kan de verkligen tvinga någon att låna ut sina saker?

• Svar på tråden Tvingas låna ut sina saker
  • Anonym (A)
    Anonym (Neia) skrev 2022-11-22 10:29:54 följande:
    Tvingas låna ut sina saker

Mitt barn fick med sig egen hjälm och stjärtlapp till skolan, för att slippa stå i kö, men nu har jag fått höra att de tvingar mitt barn att låna ut sina saker och stå i kö ändå? Känns ju verkligen inte okej. Tar de ansvar då om något går sönder? Och kan de verkligen tvinga någon att låna ut sina saker?

Känns inte ok.

Ta hem sakerna igen. 
  • Anonym (E)

Gör ont i mammahjärtat vi har gett mängder av saker till skolan och igår fick vi nog, precis som ni fick dottern stå invänta sina egna grejer i backen. Vi vill inte någon ska hamna i utanförskap men nej det är inte ok på våra egna barns bekostnad så idag fick hon åka utan. Ta hem era också, ja vi respekterar de finns dom som har det dåligt ekonomiskt kanske inte kan skicka med sina barn saker till skolan oavsett stjärtlapp frukt eller annat dylikt men handlar också om prioriteringar. Skolan borde börja införa tillbaka där allt ingick med skolan under skoltid, skridskor också. Skolans budget har stramats åt rejält.

• Anonym

Om man inte vill låna ut så är det nog bäst att inte skicka med. 
    För barnets skull skulle jag inte starta tjafs med skolan om detta

• Spucks

Jag tycker det är okej att alla måste ställa sig i kön, så blir rättvisst ich alla får åka lika oftas. Men att vara tvungen att låna ut sina grejer? Nej, det tycker jag inte är okej. Stjärtlappen hade jag inte brytt mig om, men hjälmen. Hjälmar är ju inte direkt billiga.

• Anonym (Clara)

Känns inte okej alls att tvinga barnet att låna ut hennes saker till alla andra ungar. Vissa saker är faktiskt personliga. Vad lär man barn idag egentligen genom att alltid behöva dela med sig och låna ut precis allt till alla andra? Jo att inget är privat och att man ska dela och ta allt av andra barn, och inte lär dom skillnad på mitt och ditt

Jag skulle ta hem barnets saker. 

• Anonym (Jenny)
    Spucks skrev 2022-11-22 13:16:44 följande:

Jag tycker det är okej att alla måste ställa sig i kön, så blir rättvisst ich alla får åka lika oftas. Men att vara tvungen att låna ut sina grejer? Nej, det tycker jag inte är okej. Stjärtlappen hade jag inte brytt mig om, men hjälmen. Hjälmar är ju inte direkt billiga.

För att inte tala om risken för löss! Nej tack.

Och då är jag ändå mamman som säger till mina barn att bara ta med sig leksaker som de är villiga att dela. Annat kan stanna hemma.
Svar på tråden Tvingas låna ut sina saker