• Anonym (Undrar)

Var hittar jag sjukintyget?

Var på akuten igår o blev sjukskriven.

Fick bara med mig en lapp hem ang remiss till senare.

Har kollat 1177. Där finns bara anteckningar o lite kort info om min skada. Allt osignerat av läkare än så länge. 

Men var finns sjukintyget? 

Chefen vill att jag ska skicka in det så behöver det.

Kanske läkaren inte har hunnit skriva ett än eller?

• Svar på tråden Var hittar jag sjukintyget?
  • Anonym (X)

Skicka ett meddelande till behandlande enhet (visst finns det i appen?) och be om det.

• Anonym (D)

Du måste ringa för allting skickas numera elektroniskt till arbetsgivare, myndigheter, kommunen, pga bedrägerier förfalskningar. Som sagt ring ligg på så ditt inte ligger i glömska slarvighe.

• lilleza87

Ditt sjukintyg finns att skriva ut från försäkringskassans hemsida så kan du ta med det till din arbetsgivare. Måste arbetsgivaren ha det påskrivet får du höra av dig till stället där du sökte vård så får de skicka ett.

• Anonym (1 vecka)

Var du på akuten igår så har du tid på dig att lämna in intyget. Första veckan behöver du inget intyg.

• Anonym (m)

Mina skickas alltid till FK även om de inte är involverade så laddar ner det därifrån. Brukar även hamna på 1177 men svårare att hitta hehe

Kan ta några dagar.

• Mantrasina

Som de andra säger, logga in på FK och se om det finns där, skriv ut och lämna in. Om det är första dagen du är sjukskriven så har du ändå 7 kalenderdagar på dig innan du måste lämna in intyg så det är i så fall inte så bråttom. Chefen får stunna sig lite. 

Om det däremot inte finns, så kan det vara så att det inte har blivit utskrivet än (som i skrivet från diktat till journal/intyg av sekreterare) så att det kommer att dröja ett par dagar. Där kan du möjligen höra av dig och be att de gör det skyndsamt, men var medveten om att det finns annat som antagligen är prioriterat högre i så fall. 

• Anonym (A)

Läkaren skickar det direkt till försäkringskassan 

Det finns på 1177 under mina intyg 

Svar på tråden Var hittar jag sjukintyget?