• Gryntroll

    V-bucks fysiskt mynt?

    Hjälp 
    Sonen önskar sig v-bucks i julklapp och jag har nu fastnat i tanken att det vore roligt att köpa fysiska vbucks-mynt, några stycken, för att symbolisera och ha något mer konkret att ge. 

    Någon som vet om det finns?
    Jag tänker att vbucks är ju en virtuell spelvaluta, så det är ju inte helt givet att det finns fysiska mynt... Men det vore ju kul OM det fanns. Och i så fall var?

  • Svar på tråden V-bucks fysiskt mynt?
  • personensperson90

    Det finns V-bucks på hemsidan Etsy som är choklad, som man kan köpa för 5 pund. Sök på "V bucks chocolate Etsy" på Google så borde det komma upp. På Ebay lär det finnas riktiga hemmagjorda mynt, annars får du göra dina egna. Om spelvalutan är viktigt och du vill ge det fysiskt så kan du beroende på spelkonsol (Xbox eller Playstation t.ex) köpa presentkort laddade med pengar för den specifika spelkonsolen, där man sedan kan köpa V-bucks i spelet efter man löst in koden.

  • Gryntroll

    Tusen tack för tipset om chokladmynt!


    Jag tänkte köpa en presentkort på v-bucks men tyckte att mynt vore kul så det blev lite mer att slå in. 

    Tänkte också på att jag får pyssla egna annars, skriva ut och klistra på kartong för att bygga lite höjd och "mynt-feeling".

    Förra året skulle de få en hel del pengar av sin mormor så jag skrev ut sedlar i färgskrivaren och klistrade ihop fram och baksidor till 500-sedlar, rullade ihop dem till buntar och gav dem i julklapp, medans mormor senare på kvällen swishade riktiga pengar till kontot.

    Ska dock genast googla ovan nämnda chokladmynt 👏

Svar på tråden V-bucks fysiskt mynt?