Missed abortion?
Var i dag UL, då jag förra och förrförra veckan hade lätt värk med mindre blödningar, jag skulle enligt senaste mensens första dag varit i v 8+2. Väl på ultraljudet så ser det ut som om jag är v 5+3. Läkaren sa att det antingen avstannat eller så är det felberäknat, och bokade in en ny tid om 3 veckor. Jag har varit beredd på ett missfall sedan dag ett men blev ändå lätt chockad och kunde inte riktigt tänka eller ställa de frågor jag nu har, så jag söker lite råd här.
Det första är hur kan det vara så grovt felberäknat? Är det ens möjligt?
Hur kan nästa tid inte vara tidigare än om 3 veckor? Är det inte felberäknat och fostret har dött så har jag redan gått omkring med en litet lik i 3 veckor, blir det inte farligt till slut?
Min mens har alltid varit väldigt punktlighet, fram tills i somras då jag pga utbrändhet och stress gick ner kraftigt i vikt (mitt bmi låg på underviktig fram tills för någon vecka sedan), kan det vara så att det visst är felberäknat, eller försökte läkaren bara vara "snäll"?
Tänker ringa imorgon när dom har telefon tid men vill så gärna höra från andra som har erfarenhet tidigare än så.