• Anonym (blygfis)

Vilka tjejer attraheras av blyga killar?

Vilken typ av tjej kan attraheras av blyga killar? Jag är själv lite blyg och undrar lite vilka tjejer jag kan få på fall när de märker hur oemotståndligt blyg jag är! Finns det någon "typ" eller är det typ ingen som attraheras av blyga killar? Med blyg menar jag främst personlighetsdragen att t ex inte våga ta första steget till något som ens är i närheten av intimitet, eller rent allmänt vara lite tyst i sociala sammanhang utan mer en lyssnare än en som pratar på.

• Svar på tråden Vilka tjejer attraheras av blyga killar?
  • Moder1

Man kan vara blyg och ha olika personligheter.
    Jag föredrar att ha förhållande med introvert män men är kompis med extroverta oftast.
    Är själv extrovert med introvert inslag.

• Anonym (Positiv?)

Attraheras inte av blyghet. Men kan attraheras av en man trots att han är blyg. Om han har andra saker som attraherar mig. Vad har du för positivt att erbjuda?

• Anonym (Kaffedraken)

Jag har läst om tjejer som är blyga och föredrar killar som är likadana. Jag har även läst om tjejer som är tvärtom. Dom har tröttnat på en viss typ av killar och föredrar nu den lugna och lite blyga killen. Finns såna tjejer som vill vara dom som förför och är drivande när det gäller sex t ex.
    Det finns verkligen alla sorter.

• Anonym (Positiv?)

Varför tror män att blyghet bara har med sex att göra?

• Anonym (-)
    Anonym (Positiv?) skrev 2022-11-22 21:58:43 följande:

Varför tolkar du det så?
  • Anonym (blygfis)
    Anonym (Positiv?) skrev 2022-11-22 21:22:38 följande:

Attraheras inte av blyghet. Men kan attraheras av en man trots att han är blyg. Om han har andra saker som attraherar mig. Vad har du för positivt att erbjuda?

Jag vet inte vad som är positivt för dig. Det beror väl på hur du är tänker jag, om våra egenskaper går ihop? Eller om vi har liknande intressen. Jag har fått höra av många att jag är trevlig i alla fall.
  • Anonym (Olga)

Jag har inga problem med blyga män. Men han behöver ju visa intresse på något sätt för att jag ska kunna förstå och ta första steget. Sen tröttnar jag snabbt om han fortsätter vara blyg och inte visar vad han vill. Jag behöver lite driv och bekräftelse från honom för att orka vara den som initierar merparten av samtal och romantiska stunder.

men historiskt sett så dras jag mer till socialt utåtriktade män som visar mer vad dom vill.

• Anonym (blygfis)
    Anonym (Positiv?) skrev 2022-11-22 21:58:43 följande:

Bara med sex att göra? Det har ju att göra framför allt med sociala situationer.
  • Anonym (Positiv?)
    Anonym (blygfis) skrev 2022-11-22 22:55:38 följande:
    Jag vet inte vad som är positivt för dig. Det beror väl på hur du är tänker jag, om våra egenskaper går ihop? Eller om vi har liknande intressen. Jag har fått höra av många att jag är trevlig i alla fall.
    Frågade vilka positiva egenskaper du har. Vad jag tycker spelar ingen större roll.
  • Anonym (Positiv?)
    Anonym (-) skrev 2022-11-22 22:00:46 följande:
    Varför tolkar du det så?
    För att både TS och Kaffedraken skriver om det här. Och alla andra "blyga" män på FL.
    Anonym (blygfis) skrev 2022-11-22 23:02:11 följande:
    Bara med sex att göra? Det har ju att göra framför allt med sociala situationer.

Du skriver ju själv, och jag citerar: "Med blyg menar jag främst personlighetsdragen att t ex inte våga ta första steget till något som ens är i närheten av intimitet"
Svar på tråden Vilka tjejer attraheras av blyga killar?