• erikaABC

    Tycker ni synd om dom som inte har barn?

    Tycker ni synd om dom som inte har barn? Alltså när de kommit upp lite i åldrarna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni synd om dom som inte har barn?
  • Anonym (Beror på)

    Det beror på. Vill de inte ha barn så tycker jag inte synd om dom.

  • fjanten

    Om personen vill ha barn och själv är ledsen över att det inte blivit så - ja. Annars - nej.

  • Anonym (Inte synd om mig)

    Tycker synd om alla som har barn ochsom ångrar sig. Tyck inte syns om mig älskar att vara barnfri. 

  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (Beror på) skrev 2022-11-23 19:09:52 följande:

    Det beror på. Vill de inte ha barn så tycker jag inte synd om dom.


    Nämen precis. Fast jag kan ibland tänka att de inte vet vad de går miste om och tycka synd om dem på det sättet. 
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (Inte synd om mig) skrev 2022-11-23 19:15:10 följande:

    Tycker synd om alla som har barn ochsom ångrar sig. Tyck inte syns om mig älskar att vara barnfri. 


    Är nog få som ångrar sig. De allra flesta är tacksamma och lyckliga över att dem fick barn. Har man inga barn så kan man inte veta vad man går miste om.
  • Anonym (E)
    Anonym (Pernilla) skrev 2022-11-23 19:23:43 följande:
    Är nog få som ångrar sig. De allra flesta är tacksamma och lyckliga över att dem fick barn. Har man inga barn så kan man inte veta vad man går miste om.

    Suck.


     


     

  • Anonym (Människor som har brist)

    Varför skulle man tycka synd om någon som valt bort barn i livet?

    Jag tycker synd om alla som har brister i sina liv emot sin vilja. Typ är fattiga av olika anledningar, lever med ohälsa, påtvingad celibat, kärlekslöshet, bostadslösa  o dyl. Människor i nöd tycker jag synd om, människor som lider.

  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Människor som har brist) skrev 2022-11-23 19:51:15 följande:

    Varför skulle man tycka synd om någon som valt bort barn i livet?

    Jag tycker synd om alla som har brister i sina liv emot sin vilja. Typ är fattiga av olika anledningar, lever med ohälsa, påtvingad celibat, kärlekslöshet, bostadslösa  o dyl. Människor i nöd tycker jag synd om, människor som lider.


    Tror du alla barnfria valt bort barn?
  • Anonym (Människor som har brist)
    Anonym (Beror på) skrev 2022-11-23 19:58:16 följande:
    Tror du alla barnfria valt bort barn?
    Nej det tror jag inte. Jag tycker synd om dem som ofrivilligt är barnlös som alla andra som av olika anledningar saknar något. Men väldigt många väljer ju bort barn, precis som många väljer bort förhållanden. Dem tycker jag ju klart inte synd om.
Svar på tråden Tycker ni synd om dom som inte har barn?