• Aniiee

Om du fick bestämma en julkalender baserad på ett redan existerande ip

Vad skulle det vara? Vad skulle den handla om?

Välj vad du vill, böcker, filmer, serier, spel. För vuxna, barn, ungdomar. Vad skulle du göra julkalender av?

Min dröm-julkalender är och kommer väl alltid vara Morfar Prosten. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Svar på tråden Om du fick bestämma en julkalender baserad på ett redan existerande ip
  • Aniiee
    Anonym (Wu) skrev 2022-11-25 03:26:18 följande:

ip?

Intellectual property. 
  • Anonym (Abc)

Leif och Billy 😎

• Aniiee
    Anonym (Abc) skrev 2022-11-25 11:51:57 följande:

Leif och Billy 😎

Ingen aning om vad det är. 
  • Aniiee
    Embla twopointoh skrev 2022-11-25 12:14:40 följande:

Harry Potter har potential till att bli en riktigt stämningsfull julkalender.

Första filmen är ju i princip en julfilm, så jag kan se det. 
  • Anonym (Ygf)

det hade varit intressant och se koranen bli julkalender, det finns så många intressanta historier som tex när profeten Mohamed gifter sig med en 6 åring vilket muslimer tycker är ok! 

• Anonym

Ska det vara baserat på en befintlig ip så är den största klassikern av dem alla ju tveklöst 192.168.0.1.
    Den hade jag röstat på.

• Häegertz

Något åt xxx-hållet. 

Josefine Mutzenbacher - Hårda paket i Tyrolen. 

• Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2022-11-25 17:00:08 följande:

Pettson och Findus skulle vara fint :)

Finns redan =) 
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2022-11-25 17:17:13 följande:
    Jaha, vad kul! :D
    Tomtemaskinen heter den, från tidigt 90-tal. Tyvärr tror jag inte den finns på Öppet Arkiv, eller någon annanstans att streama. Kanske youtube. Finns att köpa på dvd. 
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2022-11-25 18:24:38 följande:
    Tomtemaskinen heter den, från tidigt 90-tal. Tyvärr tror jag inte den finns på Öppet Arkiv, eller någon annanstans att streama. Kanske youtube. Finns att köpa på dvd. 
    Aha du tänker på den :) Jag tänkte mer nutid. Dessutom förstår jag nu vad du menar med julkalender, jag tänkte mig en fysisk som man öppnar med små presenter x)
  • Anonym (Challe)

Ja, Harry Potter som någon nämnt, fast inte om karaktären utan spin off serien borde heta hogwarts, helt nya karaktärer, något spännande mysterie som utspelar sig i vintrig miljö.

• Anonym (Rftt)

Anne på Grönkulla
    En spin off på Gilmore Girls - utspelad i Stars Hollow 
    Kalle o chokladfabriken
    Trolltyg i tomteskogen

• Anonym (Terry Leen)

Vilse i pannkakan är ju mysig. Tomte

Svar på tråden Om du fick bestämma en julkalender baserad på ett redan existerande ip