• Forskningsstudie

Foglossningssmärta

Hej!

Jag heter Titti Lilje, är leg. naprapat och forskare vid Karolinska institutet och Lunds universitet och jag arbetar för närvarande med en studie om fogloss- ningssmärta. Två tredjedelar av alla gravida drabbas och en tredjedel sjuk-skrivs på grund av det. Det finns idag inga metoder för att behandla den, så i studien undersöker vi gravida innan de fått besvär, med sikte på att kunna behandla förebyggande. Det är första gången en liknande studie görs.
    Det behövs ytterligare 30 gravida studiedeltagare (utan besvär) ör att studien ska kunna bli färdig. 
    Du som är intresserad av att delta får en kostnadsfri undersökning av bäcken och ländrygg och får svara på en enkät. Undersökningen görs på Hälsoplan 5 i Karlskrona och på Hälsomedicinskt center i Skåne. Det finns möjlighet för dig att ställa frågor och få tips och råd under besöket, som tar 10-15 minuter. Efter förlossningen kontaktas Du via telefon för att få reda på om du fick besvär eller inte och om du blev sjukskriven på grund av dem.
    Jag arbetar i Karlskrona, men kan vara flexibel ifall Du bor någon annanstans i länet. Studien har varit mycket uppskattad bland deltagarna.
    Om detta låter intressant kontaktar du mig enklast via sms på: 0708/233 332.

Svar på tråden Foglossningssmärta