• Humlan88

Varför får jag ingen slut faktura på elen?

Jag har bytt elbolag och det nya elbolaget träder ikraft från och med idag. Men jag har inte fått någon faktura på min elanvändning från mitten av oktober till november. Den brukar alltid komma i början av november? Någon mer som bytt elbolag och haft samma ? Får man en som täcker hela november eller hur funkar det? Jag är väldigt dåligt på sånt här därför jag frågar :) 

• Svar på tråden Varför får jag ingen slut faktura på elen?
  • Aniiee
    Humlan88 skrev 2022-11-26 21:19:46 följande:
    Varför får jag ingen slut faktura på elen?

Jag har bytt elbolag och det nya elbolaget träder ikraft från och med idag. Men jag har inte fått någon faktura på min elanvändning från mitten av oktober till november. Den brukar alltid komma i början av november? Någon mer som bytt elbolag och haft samma ? Får man en som täcker hela november eller hur funkar det? Jag är väldigt dåligt på sånt här därför jag frågar :) 

Om det träder i kraft idag så kan du ju inte ha fått faktura än. De måste ju stämma av först innan de kan fakturera dig.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Humlan88

Men mitt gamla bolag gällde fram till 25/11 och den fakturan har jag inte fått

• myskmalva
    Humlan88 skrev 2022-11-27 09:24:41 följande:

Men mitt gamla bolag gällde fram till 25/11 och den fakturan har jag inte fått

Det var ju i fredags, och jag antar att bytet sker vid midnatt. Så det är inte konstigt alls att de behöver några vardagar på sig för att administrera det hela. El betalar man ju alltid i efterskott eftersom ingen vet i förväg exakt hur mycket du kommer att förbruka.

Däremot är det konstigt om du inte fått fakturan för oktober än. Hör av dig till dem och fråga!
Svar på tråden Varför får jag ingen slut faktura på elen?