• Anonym (Mitt I livet)

    Sexet uteblir varenda gång

    Alltså, vad är det med kvinnor och deras olust till sex efter att man ingått äktenskap och bildat familj? Vi har varit tillsammans i 10 år. Vi har Två gemensamma barn och två barn var från tidigare äktenskap. Min fru ville gifta sig innan 40, bo i villa innan 40, göra karriär innan 40 och ha en son innan 40 (då hon har tre döttrar) 


    Alla hennes önskningar har gått i uppfyllelse. Nu har hon allt hon någonsin önskat sig men vår relation är på väg att ta slut. Efter att vi fick vårt sista barn (en son), flyttade till vår drömvilla och hon fick sin promotion på jobbet har vårt sexliv gått åt skogen. innan alla hennes önskningar var uppflyllda kunde vi njuta av dejter tillsammans, regelbunden och underbar sex ett par gånger i veckan, allt för att orka med familjekarusellen, heltidsjobb och allt därtill. Vi var noga med att investera även i oss som par men nu har vi sedan tre år tillbaka i princip slutat ha sex med varandra.  Hon spenderar hellre timma på Facebook eller insta än att umgås. Har vi sex så sker det max en gång varannan månad och då ska det gå så fort som möjligt. Vi går i terapi men kommer ingenstans. Hon säger att hon verkligen tänder på mig och blir kåt av mig men det är bara ord. Handlingen uteblir. Tar jag initiativ så är det ALDRIG rätt tillfälle, oavsett om det är lördag morgon kl 11,00 på hotell utan barn. För då ska hon ju sova och vill inte bli väckt. Sexet blir kravfyllt tycker hon. Helst ska sexet ske under täcket med släckt lampa och allt ska gå utan minsta motstånd och hon ska bara behöva ta emot . Jag har jobbat som en galning för att spara ihop till det hus som hon så gärna velat ha och nu när hon har allt känns det mest som jag var ett verktyg som hon behövde för att uppnå sina mål. 


    Nu ger jag upp. Jag orkar inte med att göra allt hon behöver för att kunna slappna av och känna lust. Det spelar ingen roll hur många nattningar av barnen jag tar eller hur många städningar av huset eller hur många middagar jag lagar åt familjen. Hon har ingen lust och hon tycker inte att det är ett problem. Känner mig grymt tagen för givet och är väldigt nära att ta ut skilsmässa. Hur gör ni som hamnat i sexlösa förhållanden? Jag vägrar leva i ett sexlöst förhållande. 


     


     

  • Svar på tråden Sexet uteblir varenda gång
  • Anonym (Martina 31)

    Förför henne.. flirta med henne.. precis som om hon vore en du precis lär känna. Var nyfiken på henne.
    Jag kan sakna lite att mannen flirtar och ändå förväntar sig sex..

    Skillnaden är väl att han vet om att jag är galen i sexuella handlingar, kräver uppmärksamhet sexuellt och han menar på att han visar uppmärksamhet på andra sätt. Sedan blir jag okåt av att han är så vardaglig och inte flörtar. Trots att han visar ärlig omtanke och är seriös med mig , en bra man rakt av. Han kan bli riktigt kåt men för mig blir det som tvär stopp mentalt då det sker, eftersom han inte uppfyller det mentala och sexuella behovet jag har.(Jag är kåt väldigt ofta, äter inga p-piller aldrig gjort,)

  • fornminne

    Varför föreslå att förföra henne, när han redan har försökt och det inte verkar hjälpa? Han verkar dessutom ha försökt allt. Hon är inte intresserad. Hon verkar nöjd som det är, vilket är det största problemet här. Man kan inte tvinga sig till lust, men hon verkar inte ens vilja göra något åt problemet.

    Tyvärr låter det som du har blivit blåst TS. Hon har fått ut det hon ville av förhållandet. Hon behövde dig för att uppnå sina mål. Nu är det fixat och då behöver hon inte anstränga sig längre.

    Vill du fortsätta leva med henne? Föreslå ett öppet förhållande. Annars tror jag skilsmässa är enda utvägen på sikt.

  • Anonym (Rick)

    Hur är det med dig, bryr hon sig i att ge dig det du vill ha? Nu snackar vi inte sex utan övriga intressen? Lägger hon ner tid på att engagera sig i ditt?

  • Anonym (Mitt I livet)
    Anonym (Rick) skrev 2022-11-27 07:06:55 följande:

    Hur är det med dig, bryr hon sig i att ge dig det du vill ha? Nu snackar vi inte sex utan övriga intressen? Lägger hon ner tid på att engagera sig i ditt?


    Nej det skulle jag inte vilja påstå. Egna intressen får jag hålla för mig själv. Där är hon helt ointresserad. Hon tycker om när man passar upp på henne men är ganska ointresserad av att bjuda igen. 
  • Anonym (Mitt I livet)
    Anonym (?) skrev 2022-11-27 08:42:13 följande:

    Vad säger hon när ni går i terapi?


    Att hon blir sugen på mig och vill se enframtid tillsammans men IRL stämmer orden dåligt överens med verkligheten som jag ser det eftersom varje initiativ slutar med ett avvisande. 
  • Anonym (Mitt I livet)
    Anonym (Martina 31) skrev 2022-11-27 01:48:03 följande:

    Förför henne.. flirta med henne.. precis som om hon vore en du precis lär känna. Var nyfiken på henne.
    Jag kan sakna lite att mannen flirtar och ändå förväntar sig sex..

    Skillnaden är väl att han vet om att jag är galen i sexuella handlingar, kräver uppmärksamhet sexuellt och han menar på att han visar uppmärksamhet på andra sätt. Sedan blir jag okåt av att han är så vardaglig och inte flörtar. Trots att han visar ärlig omtanke och är seriös med mig , en bra man rakt av. Han kan bli riktigt kåt men för mig blir det som tvär stopp mentalt då det sker, eftersom han inte uppfyller det mentala och sexuella behovet jag har.(Jag är kåt väldigt ofta, äter inga p-piller aldrig gjort,)


    Jag flirtar med henne, bjuder på middagar på restaurang, bokat SPA-weekend, tränar på gymmet för att vara snygg och sexig för henne. Noga med hygien och vill alltid lukta gott och vara fräsch. Vi pratar mycket och det brukar vara jag som lyssnar. Hon kan gå mitt i samtalet när jag pratar så jag känner mig rätt färdig. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Mitt I livet) skrev 2022-11-27 10:53:06 följande:
    Att hon blir sugen på mig och vill se enframtid tillsammans men IRL stämmer orden dåligt överens med verkligheten som jag ser det eftersom varje initiativ slutar med ett avvisande. 
    Har du frågat henne varför hon avvisar dig hela tiden, trots att hon säger sig vara attraherad av dig?
Svar på tråden Sexet uteblir varenda gång