• Anonym (Klant)

    Lögner

    Hon stack när vårt barn Kalle var straxt över 2 månader. Jag skulle enligt henne varit otrogen och haft "flera tjejer". 
    Stämmer INTE! Hon kom efter några veckor tillbaka och vi sov nakna ihop, hade dock sex endast en gång. 
    Sådär höll det på lääänge. Utflykter, middagar, frukostar och myskvällar med vin och tilltugg. JAG trodde vi hade nåt på gång igen....

    Såg ett par 45 or ute utanför hennes sovrum. Jag blev beordrad att ta den andra ingången....Tänkte mkt på de där dojorna och vi fortsatte umgås som ett par (upplevde jag). Mamman fick lght och jag fick en nyckel...(?)Kalle fyllde år och min pappavecka. Gjorde som vi brukade och åkte till mamman, hon uppskattade mkt att hon fick tid med Kalle utanför mammaveckan. Väl framme gick vi in. Upptäckte mamman i sängen med en annan.....det hade pågått några veckor och de hade smugit "för min skull" sa mamman. 
    Ridå ner och nu började

  • Svar på tråden Lögner
  • Anonym (Klant)

    och nu började vårdnadstvisten....
    Jag sa upp all kontakt pga hennes,som jag såg det,otrohet. Hon förstod ingenting sa hon. Hon var ju singel sedan 1,5 år och knullade vem hon ville.

    Under vårdnadstvisten fick vi prata med socialen och göra uttalanden som skickades till tingsrätten.
    I hennes uttalanden stod det att jag var alkoholist, jag ville göra abort, Kalle ville inte vara hos mig.
    ALLT är lögn och dessutom uttalade hon att vprt förhållande var jättedåligt och därför hade hon planerat att dra ifrån mig. Stod INGET om någon otrohet(??). 
    Hon är en elak lögnerska och hon stämde mig på all vårdnad. Resultatet hos TR var fortsatt gemensam vårdnad. Antar att jag "vann" men faen vad svårt jag har att släppa det hon gjort och sagt.
    Rätt ska vara RÄTT! 

    Hon har sedan ca 2 år en ny kille som hon skaffade i samband med den första killen. Jag vill definitivt INTE ha tillbaka henne utan mer få upprättelse för lögner och förtal. Kommer givetvis aldrig få detta då hon säger sig inte gjort nåt fel. JAG är ju svarta fåret i hennes värld. 
    Inga bevis för något hon sagt är framlagt då det INTE finns några....Inför TR är det såklart viktigt att kunna styrka det man säger....I detta fall tog TR aldrig upp det hon ljugit om fast jag ville det och bara hade nekat och då hade hon o hennes advokat blivit tvungna att lägga fram bevis.
    Jag då, vad har jag gjort? Satt Kalle främst både i uttalande med socialen och rent praktiskt. Bytt jobb som passar Kalle bättre på förskolan. 

    Vill ibland bara stämma all vårdnad på henne och få upprättelse för hennes jävla lögner. Såklart ska jag inte det då Kalle behöver sin mamma.
    Hur hade du gjort?
    Mvh 

  • Anonym (....)

    Men ni var inte i ett förhållande, snarare en kk-relation så otrogen var hon inte. 

    Finns inget du kan göra utan eventuellt stämma på vårdnaden om det är det bästa för ert gemensamma barn. 

  • Anonym (Gilla läget)

    Skriv ner i klara och tydliga ord: exakt VAD förväntar du dig här...? Rätt ska vara rätt, vad menar du med det? På vilket sätt hade du tänkt få upprättelse? Inför vem..?

    Nej, hennes "lögner" (dvs att hon inte berättade för dig att hon låg med någon annan) är inte ett dugg relevant för en vårdnadstvist. Det var därför det inte togs upp och ingen hade brytt sig om hon så hade legat med ett halvt kompani bakom din rygg. Det dåliga beteendet får du bara tugga i dig tyvärr.

    Hur hade du tänkt kunna stämma henne på vårdnaden, på vilka grunder...? På vilket sätt är hon olämplig som förälder menar du? För att hon ljugit för dig...? Nej, det är INTE ett dugg relevant i vårdnadsfrågor.

    Ja, det är för jävligt att hon låg med någon annan samtidigt som du trodde att ni kanske hade något men vet du vad, du får ta det som det är och gå vidare.

  • Sk007

    Du har helt enkelt skaffat barn med - vad det verkar som- en jävligt olämplig förälder.
    Det finns ingen instans att vända sig till för att göra något åt det, så det är bara att hoppas att hon inte har för mycket inflytande på ert barn.

  • Anonym (Gilla läget)
    Sk007 skrev 2022-11-27 11:18:01 följande:

    Du har helt enkelt skaffat barn med - vad det verkar som- en jävligt olämplig förälder.
    Det finns ingen instans att vända sig till för att göra något åt det, så det är bara att hoppas att hon inte har för mycket inflytande på ert barn.


    Hur vet du att hon är olämplig? På vilket sätt har hon misskött barnet menar du?
  • Anonym (Klant)

    Hon fick en orosanmälan från fsk då hon "inte orkade åka till fsk med barnet" och "sjukskrev barnet väldigt ofta" Grejen är att barnet är gravt autistisk och MÅSTE ha stabilitet och rutiner. Hennes sätt fick barnet att må väldigt dåligt. 
    När barnet var 1 tog hon timeout på hen. Hon lät barnet leka med en dildo. Hon presenterade barnet för sin kk. ALLT detta ser hon som normalt beteende. 

  • ellisellinor

    ja blir berörd av din situation, det är sorgligt att höra hur du har blivit behandlad, samt att det finns ett barn med i bilden. Du har blivit sviken och det väcker starka känslor inom dig, vilket inte är konstigt. du har rätt att känna som du gör! Du behöver tillåta dig att känna som du gör, med tiden kommer det att bli lättare och hantera känslorna och du kan tänka lite klarare när du har läkt. Ni har varit tillräckligt arga på varandra, en separation innebär även en sorgeprocess för vad man hade för förväntningar. Det som är viktigt är sonen och att ni föräldrar behandlar varandra med respekt för Kalle är en del av er båda. Kritiserar man den ena föräldern så kritiserar man även en del av barnet

  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (Klant) skrev 2022-11-27 11:48:19 följande:

    Hon fick en orosanmälan från fsk då hon "inte orkade åka till fsk med barnet" och "sjukskrev barnet väldigt ofta" Grejen är att barnet är gravt autistisk och MÅSTE ha stabilitet och rutiner. Hennes sätt fick barnet att må väldigt dåligt. 
    När barnet var 1 tog hon timeout på hen. Hon lät barnet leka med en dildo. Hon presenterade barnet för sin kk. ALLT detta ser hon som normalt beteende. 


    Och det togs inte upp i tingsrättsförhandlingarna....?
  • Anonym (....)

    Har skrivit om detta tidigare? 

    Att barnet leker med en dildo är inte hela världen. Barnet ser det som en kul leksak och så länge den är rengjort så är det tekniskt sätt inget fel. Inte heller fel egentligen att presentera barnet för en manlig kompis, även om denne är en kk. 

  • Drottningen1970

    Två fel gör inte ett rätt. Tanken på att stämma för att hämnas är helt galen.

    Du måste skilja på era relationsproblem och ert gemensamma föräldraskap.

    Att ha föräldrar som krigar med varandra är lika skadligt för barn som att växa upp i en riktig krigszon. De personerna som ska stå för barnets trygghet, kan inte komma överens det är galet skadligt för barn.

    Du kommer inte att få nån upprättelse, sånt som händer i samband med relationer. Du behöver kunna släppa det och istället koncentrera dig på att ni ska få ett fungerande föräldraskap för ert barns skull, inte som en gåva till henne.

    Din egen förorättelse och vägen vidare får du skaffa terapi eller nåt för.

Svar på tråden Lögner