• Liv00

    Medicin Lyrica

    Hej gruppen!
    En undran, blir du arg/frustrera/deprimerad av Lyrica ?! Går det över ?
    det slog mig idag, när jag tvingats äta ett annat märke av lyrican att jag MÅR SKIT
    aldeig upplevt det innan med lyrica, och tar den för nervsmärtor 
    när jag åt den  av ett annat märke var det inte alls såhär, jag är mer eller mindre aom en tickande bomb, och enormt trött att jag bara vill gråta

    tacksam för er erfarenhet, är inne på att sluta med den för den är boven till mitt humör helt klart.. och den jag ätit finns inte längre.. 
  • Svar på tråden Medicin Lyrica
  • Anonym (Ångest)

    Du kan hämta ut det märket du mår bra av nästa gång. Jag tar Lyrica mot ångest och upplever att jag blir gladare än den, jag har inga negativa effekter på mitt humör alls däremot går jag upp i vikt av den. 

  • Liv00
    Anonym (Ångest) skrev 2022-11-28 09:47:45 följande:

    Du kan hämta ut det märket du mår bra av nästa gång. Jag tar Lyrica mot ångest och upplever att jag blir gladare än den, jag har inga negativa effekter på mitt humör alls däremot går jag upp i vikt av den. 


    Hej fina du! Tack för du orka kommentera, 
    får jag lov och fråga vilket märke du kör? jag har själv lyrica psyfer hur de nu stavas men som sagt något har hänt med dem, inte alls samma text på baksidan sen innan dem funka och märkte inte detta, nu mår jag skit på dem + viktuppgång ja, haha.. men du som har ångest, alla dagar i veckan att man får må bra, allt annat spelar ingen roll om du förstår hur jag menar, lyckan att bara få må bra!  (har också enorm ångest pga all smärta/utmattning 
  • FtS70

    Lyrica tillverkas av Viatris, kanske har du gått pregabalin från exempelvis Pfizer? Kontakta förskrivande läkare och beskriv dina bekymmer, så kan hen göra att du enbart får Lyrica.

  • FtS70

    Glöm det. Tänkte inte på Viatris är en del av Pfizer och det kanske fortfarande står det på förpackningar i Sverige.

  • Liv00

    Okej tack för svar!
    jag får helt enkelt sänka, o sluta
    fet står att liksom lyrica på förpackningen, av p.. men det är inte samma varken läkare/ apoteket fattar vad jag menar, ? det är samma? SUCK! 

  • Liv00

    Mår så mycket bättre efter jag sänkte! hade troligtvis vad jag tror för hög dos/biverkninga! puh skönt o må bra igen

Svar på tråden Medicin Lyrica