• pollyankan

    Anyfin

    Jag är inte så smart när det gäller ekonomi. Inga dumma ord om det Tack.
    Nu betalar jag 3,500 per månad till Anyfin. Börjar kännas svårt att betala det så som läget är nu. 
    Ska jag ta ett lån och betala av krediterna som Anyfin har gått av mig och på så vis minska månadskostnaden?
    Tips!

  • Svar på tråden Anyfin
  • Anonym (Abc)

    Det beror på.

     Vad är den effektiva räntan du betalar nu och kan du få bättre effektiv ränta någon annanstans?

  • me33

    hehe. 

    3500:- för vadå? Du måste specificera lånet mera, det kan bli billigare i slutändan för dig med en betydligt attraktivare ränta än den du har idag som du inte skriver här.
    MEN observera, det behöver inte alls bli billigare för dig till slut bara för att du får en ny kredit-givare med ett par procent tom. billigare ränta.

    Bara i början av varje lån betalar du endast ränta och med ett nytt lån måste du vada igenom en ny del av räntekostnader för dig.

  • Anonym (Låneförmedlaren)
    me33 skrev 2022-12-03 15:35:26 följande:

    hehe. 

    3500:- för vadå? Du måste specificera lånet mera, det kan bli billigare i slutändan för dig med en betydligt attraktivare ränta än den du har idag som du inte skriver här.
    MEN observera, det behöver inte alls bli billigare för dig till slut bara för att du får en ny kredit-givare med ett par procent tom. billigare ränta.

    Bara i början av varje lån betalar du endast ränta och med ett nytt lån måste du vada igenom en ny del av räntekostnader för dig.


    Det där beror på helt ifall lånet är ett annuitetslån eller lån med rak amortering. Om man vill bli av med lånet snabbare & sänka sin månadskostnad över tid är det de man vill ta. 
  • Madsen

    Skaffa aldrig nya dåliga lån för att reglera gamla. Försök att lösa Anyfin lånet med ett bättre istället. Kan du ex låna upp på huset el lägenhet (om du har det) så har du ett mycket mer attraktivt lån att amortera och betala ränta på. Har du någon närstående som du kan låna av privat så hade det också varit bättre men skriv då riktiga papper med amortering och ränta samt slutdatum då allt ska vara reglerat.

  • me33
    tinasolvang25 skrev 2023-02-27 17:57:15 följande:

    om du behöver ett lån så snart som möjligt kontakta mig så hjälper jag till


    lol
Svar på tråden Anyfin