• Anonym (Märken)

Märken i skinnet efter kläder

Hej! 

Får märken jättelätt efter kläder. Tar väldigt lång tid att försvinna. Hade på mig en keps i helgen som satt lite hårt. Hade märke i pannan efter den hela dagen sen. 
    Funderar vad det kan bero på. Känns kanske som att jag är svullen eller nåt.
    Min mens har svajat med i flera månader så kanske är nåt hormonellt. Snart 41 år så kanske börjar smyga sig på. 

Nån som haft liknande?

• Svar på tråden Märken i skinnet efter kläder
  • Mrs Moneybags

Tror det är åldern, faktiskt. Jag hade aldrig så som ung, men nu har jag det pga att huden är mjukare/lösare. 

Du vet hur man satt och nöp i mormors händer när man var liten (det gjorde jag i alla fall) och huden liksom stannade kvar efter nypet. Det är samma grej...

Det är därför många äldre sover på rygg för att inte få märken i ansiktet efter kudden.

• Anonym (Abc)

Du får pröva collagentillskott. Tveksamt om det har någon effekt dock.

• Anonym (Abc)

Googlade nu och det verkar inte funka 😃

• KCL

Tror väl inte att det är något onormalt? Jag har alltid fått märken efter kläder om de sitter för hårt. Sover jag på ansiktet får jag märken som sitter i en bra stund efteråt. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Märken) skrev 2022-11-29 10:31:22 följande:
    Märken i skinnet efter kläder

Hej! 

Får märken jättelätt efter kläder. Tar väldigt lång tid att försvinna. Hade på mig en keps i helgen som satt lite hårt. Hade märke i pannan efter den hela dagen sen. 
    Funderar vad det kan bero på. Känns kanske som att jag är svullen eller nåt.
    Min mens har svajat med i flera månader så kanske är nåt hormonellt. Snart 41 år så kanske börjar smyga sig på. 

Nån som haft liknande?

Använd kläder i rätt storlek istället. Självklart lämnar en keps som sitter för hårt märken. 
Svar på tråden Märken i skinnet efter kläder