• Anonym (TS)
    Wed 30 Nov 2022 15:15
    2829 visningar
    14 svar
    14
    2829

    Vems kontaktuppgifter ska stå på 1177

    Mitt ex blev stadigvarande boendeförälder i en tvist vi hade. Han har ändrat kontaktuppgifterna på 1177. Det  går bara att ha en vårdnadshavares kontaktuppgifter. Jag ändrade iaf tillbaka så mitt telefonnummer står där, och pappans mail. Min fråga nu är vem som egentligen ska ha sina uppgifter där? Vi har växelvist boende. Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Vems kontaktuppgifter ska stå på 1177
  • Anonym (FR)
    Wed 30 Nov 2022 15:25
    #1
    Anonym (TS) skrev 2022-11-30 15:15:30 följande:
    Vems kontaktuppgifter ska stå på 1177

    Mitt ex blev stadigvarande boendeförälder i en tvist vi hade. Han har ändrat kontaktuppgifterna på 1177. Det  går bara att ha en vårdnadshavares kontaktuppgifter. Jag ändrade iaf tillbaka så mitt telefonnummer står där, och pappans mail. Min fråga nu är vem som egentligen ska ha sina uppgifter där? Vi har växelvist boende. Tacksam för svar! 


    Vårdnadshavarens. Har ni gemensamt så får ni komma överens. Kan ni inte komma överens så bör ni inte ha gemensamt 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 30 Nov 2022 15:34
    #2
    Anonym (FR) skrev 2022-11-30 15:25:53 följande:
    Vårdnadshavarens. Har ni gemensamt så får ni komma överens. Kan ni inte komma överens så bör ni inte ha gemensamt 
    Hade vi kommit överens så hade vi inte genomgått en vårdnadstvist. Tyvärr är det inte så lätt att få ensam vårdnad idag. 
    Jag antar att jag inte gör fel iaf att jag har lagt in mitt nr trots att pappan är den som barnet är folkbokförd hos?
  • Anonym (FR)
    Wed 30 Nov 2022 15:39
    #3
    Anonym (TS) skrev 2022-11-30 15:34:23 följande:
    Hade vi kommit överens så hade vi inte genomgått en vårdnadstvist. Tyvärr är det inte så lätt att få ensam vårdnad idag. 
    Jag antar att jag inte gör fel iaf att jag har lagt in mitt nr trots att pappan är den som barnet är folkbokförd hos?
    Fel och fel, lika mycket fel som om han ändrar tillbaka.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 30 Nov 2022 15:40
    #4
    Anonym (FR) skrev 2022-11-30 15:39:27 följande:
    Fel och fel, lika mycket fel som om han ändrar tillbaka.
    Hur ska man göra då? Om man inte alls kan komma överens? 
  • Anonym (FR)
    Wed 30 Nov 2022 15:45
    #5
    Anonym (TS) skrev 2022-11-30 15:40:59 följande:
    Hur ska man göra då? Om man inte alls kan komma överens? 
    Ansöka om ensam vårdnad hos TR och ingen av er yrkar på gemensam.

    Det ska väldigt mycket till för att TR ska döma till GV om ingen av förädrarna yrkar på det och båda är tydliga om att GV inte är acceptabelt.
  • Anonym (FR)
    Wed 30 Nov 2022 16:01
    #6

    Eller kör vart annat år

  • Wed 30 Nov 2022 16:27
    #7

    Tycker det var en bra kompromiss att ha båda era kontaktuppgifter där. 

    Sedan kan du ju kryssa i att ni båda får avisering om det är något nytt som har kommit in. På så vis missar ingen något. 

  • Anonym (Knepi­gt)
    Thu 1 Dec 2022 14:02
    #8

    Det där är knepigt men kontaktuppgifterna ska enligt vad vi fått till oss (jobbar inom vården) vara till den förälder som har boendet. I informationen hos vårdgivaren kan man lägga till mer information som exempelvis att barnet bor växelvis och kontaktuppgifter till båda föräldrarna (till och med på detaljnivå om och när barnet bor jämna/ojämna veckor) Detta kräver dock att båda föräldrarna gett sitt medgivande. Ni behöver komma överens om sådana saker eftersom ni har gemensam vårdnad, det bygger liksom på att ni kan samarbeta....

  • Anonym (Enkel­t)
    Thu 1 Dec 2022 14:27
    #9

    Pappans eftersom han är boendeförälder.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 11 Dec 2022 12:40
    #10

    Jag har nu skickat in till skatteverket om att ändra folkbokföringen. Vad jag förstått går skatteverket inte alltid på domar, utan gör en utredning om den andre föräldern ej godkänner adressändringen. Mitt barn har förskola i mitt närområde och det är vad jag fått till mig något som skatteverket tar stor hänsyn till. Någon som varit med om liknande och att skatteverket ändrat folkbokföring på barnet? 

  • Anonym (Enkel­t)
    Sun 11 Dec 2022 12:57
    #11
    Anonym (TS) skrev 2022-12-11 12:40:38 följande:

    Jag har nu skickat in till skatteverket om att ändra folkbokföringen. Vad jag förstått går skatteverket inte alltid på domar, utan gör en utredning om den andre föräldern ej godkänner adressändringen. Mitt barn har förskola i mitt närområde och det är vad jag fått till mig något som skatteverket tar stor hänsyn till. Någon som varit med om liknande och att skatteverket ändrat folkbokföring på barnet? 


    Det de tar störst hänsyn till är var barnet faktiskt bor och du säger att det är hos pappan. Varför hålla på att tjafsa om adress på detta sätt? Det kan bli hur fel som helst.
  • Anonym (äää)
    Sun 11 Dec 2022 12:59
    #12
    +1
    Anonym (TS) skrev 2022-12-11 12:40:38 följande:

    Jag har nu skickat in till skatteverket om att ändra folkbokföringen. Vad jag förstått går skatteverket inte alltid på domar, utan gör en utredning om den andre föräldern ej godkänner adressändringen. Mitt barn har förskola i mitt närområde och det är vad jag fått till mig något som skatteverket tar stor hänsyn till. Någon som varit med om liknande och att skatteverket ändrat folkbokföring på barnet? 


    Det ska mer till än bara det, men visst, du kan bara vänta och se. 

    Finns det en dom hoppas jag att du inte undanhöll den när du skickade in. 
  • Anonym (äää)
    Sun 11 Dec 2022 13:01
    #13
    Anonym (FR) skrev 2022-11-30 15:45:46 följande:
    Ansöka om ensam vårdnad hos TR och ingen av er yrkar på gemensam.

    Det ska väldigt mycket till för att TR ska döma till GV om ingen av förädrarna yrkar på det och båda är tydliga om att GV inte är acceptabelt.
    Jag tror TS försökte med det och förlorade, (misstänkt att jag vet vilket ärende det gäller) så nu försöker hon med något annat. 
  • Anonym (Enkel­t)
    Sun 11 Dec 2022 13:09
    #14
    Anonym (äää) skrev 2022-12-11 13:01:15 följande:
    Jag tror TS försökte med det och förlorade, (misstänkt att jag vet vilket ärende det gäller) så nu försöker hon med något annat. 
    Med tanke på ts senaste briljanta idé att ansöka om adressändring så skapar hon ännu sämre förutsättningar för sig själv om hon i framtiden vill ansöka om GV. Jag skulle kalla det sabotage faktiskt och det ser verkligen inte bra ut.
Svar på tråden Vems kontaktuppgifter ska stå på 1177