• Anonym (Förtvivlad)

    Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet

    min man har rehelbundet i 6 år träffat mycket yngre kvinna på lunch. han fick känslor erkände han i helgen. när jag upptäckte detta, slutade de träffas (3 år sen), blev han deprimerad och saknade henne. Hon var tydligen vacker fin omtänksam och mycket bekräftande. Skulle ni förlåta? 

  • Svar på tråden Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet
  • Anonym (Nej)

    Naturligtvis inte. Jag skulle vara så totalt förkrossad att det inte skulle gå att fortsätta relationen.

  • Anonym (Churro)

    Jag skulle säga att han skulle ta henne istället. Då skulle han säga att han ville ha mig. Det skulle jag tro på. Sen skulle han vara fysiskt otrogen. Då skulle jag göra slut. Från den dagen skulle jag alltid känna igen en lögn när jag såg en och det skulle inte bara vara en välsignelse. 

  • Anonym (Ps)

    Skulle han göra om det igen om han fick chansen 

  • Anonym (jag)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-11-30 21:30:44 följande:
    Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet

    min man har rehelbundet i 6 år träffat mycket yngre kvinna på lunch. han fick känslor erkände han i helgen. när jag upptäckte detta, slutade de träffas (3 år sen), blev han deprimerad och saknade henne. Hon var tydligen vacker fin omtänksam och mycket bekräftande. Skulle ni förlåta? 


    Nej, för mig spelar det ingen roll om det är emotionell eller fysisk otrohet, i båda fallen går man bakom min rygg och är olämplig att ha en relation med punkt slut. Jag slösar inte bort tid och energi på personer med issues, dem får de reda ut själva.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-11-30 22:16:18 följande:

    Jag skulle säga att han skulle ta henne istället. Då skulle han säga att han ville ha mig. Det skulle jag tro på. Sen skulle han vara fysiskt otrogen. Då skulle jag göra slut. Från den dagen skulle jag alltid känna igen en lögn när jag såg en och det skulle inte bara vara en välsignelse. 


    Fast vad får dig att tro att du öht skulle få reda på att han varit fysisk otrogen?
    Han kommer ju inte komma hem och berätta för dig att nu minsann så har hans emotionella otrohet övergått till fysisk.Flört

    För att känna igen en lögn måste du första kunna se något öht och det är inte alltid så lätt för folk som ljuger berättar sällan för att andra att de ljuger för dem.
  • Anonym (Churro)
    Anonym (jag) skrev 2022-12-01 12:17:16 följande:
    Fast vad får dig att tro att du öht skulle få reda på att han varit fysisk otrogen?
    Han kommer ju inte komma hem och berätta för dig att nu minsann så har hans emotionella otrohet övergått till fysisk. // Flört

    För att känna igen en lögn måste du första kunna se något öht och det är inte alltid så lätt för folk som ljuger berättar sällan för att andra att de ljuger för dem.
    Man lär sig. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-12-01 12:33:19 följande:
    Man lär sig. 
    Ja det gör man men det sker oftast efter att något hänt och du fått reda på det, får du inte reda på det har du ingen möjlighet att lära dig.
  • Anonym (Churro)
    Anonym (jag) skrev 2022-12-01 12:42:52 följande:
    Ja det gör man men det sker oftast efter att något hänt och du fått reda på det, får du inte reda på det har du ingen möjlighet att lära dig.
    Jag beskrev ovan hur det kan gå till att lära sig. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-12-01 12:57:06 följande:
    Jag beskrev ovan hur det kan gå till att lära sig. 
    Japp och i den tog du för givet att du skulle få reda på allt vilket jag kommenterade
  • Anonym (Churro)
    Anonym (jag) skrev 2022-12-01 13:41:52 följande:
    Japp och i den tog du för givet att du skulle få reda på allt vilket jag kommenterade
    Man fattar ju. Sen kan ingen lura en igen. Magkänslan blir jävligt vässad när man lever med lögnare. 
Svar på tråden Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet