• Amandatjejen

    Älskar han mig eller vad gör han..?

    Jag är 26, min kille är 30. Vi har varit ett par i 4 månader, vi bor inte ihop ska kanske tilläggas. Vi är väldigt kära i varandra och han har sagt jag älskar dig och det har jag med sagt, vi har planerat för vår framtid och pratar om barn och att flytta ihop MEN jag är en väldigt blyg tjej, jag har blev bedragen av mitt ex och är väldigt försiktig och kanske lite osäker och detta VET min kille om..men så en kväll blev jag väldigt osäker på min kille, han har nämligen pratat väldigt mycket om en tjej på sitt jobb som är ny på hans jobb och dom är bra vänner redan och dom pratar i telefon och så ofta, och det gjorde att jag blev osäker för jag fick en känsla av att han kanske gillar henne mer än vän. Så min osäkerhet tog över och jag frågade honom om han verkligen ser sig själv med mig, och sen sa jag att han måste vara ärlig om han gillar mig eller inte, för det kändes lite som att han liksom också tog lite avstånd från mig och det gör mig osäker.
    Och han blev bara så sur, och efter det så slutade han säga att han älskar mig. Och en kväll nu för tre dagar sedan så sa jag att jag älskar honom och han sa att han inte kan säga det tillbaka och att han måste tänka lite. Men nu har han sagt så i nästan 3 veckor..att han måste tänka vad han vill göra. Om han vill vara med mig eller inte. Så ja han säger inte längre att han älskar mig, vi har bara sex och kysser varandra massor, vi pratar fortfarande om framtiden och så, men han säger inte att han älskar mig. Alltså vad ska jag göra?? Jag blir så ledsen men låtsas som ingenting. Jag vill vara med honom men han beter sig som om jag begått ett brott eller nåt, vad hade ni gjort? Känns inte som jag kan konfrontera honom för då backar han bara mer och mer..
  • Svar på tråden Älskar han mig eller vad gör han..?
  • Cusoon

    Jag tycker att ni behöver prata om det, ju förr desto bättre. Sa du att du känner dig osäker på hans seriositet, att du upplevde att han tog avstånd iom hans nya kollega och vän? Man slutar ju inte älska någon från en dag till en annan, isf har han inte varit genuin när han sagt det. 
    Om du är sån som person, som lätt blir osäker och kanske t.o.m svartsjuk, så såklart kan hans första naturliga reaktion då bli att han backar, erat förhållande är ju relativt nytt.

  • Anonym (Mimmi)

    Hur kan man säga att man älskar någon man inte ens känner?
    De där orden ska man vara rädd om, inte kasta ur sig hur som helst.

  • Anonym (Hej)
    Amandatjejen skrev 2022-12-01 16:06:59 följande:
    Älskar han mig eller vad gör han..?
    Jag är 26, min kille är 30. Vi har varit ett par i 4 månader, vi bor inte ihop ska kanske tilläggas. Vi är väldigt kära i varandra och han har sagt jag älskar dig och det har jag med sagt, vi har planerat för vår framtid och pratar om barn och att flytta ihop MEN jag är en väldigt blyg tjej, jag har blev bedragen av mitt ex och är väldigt försiktig och kanske lite osäker och detta VET min kille om..men så en kväll blev jag väldigt osäker på min kille, han har nämligen pratat väldigt mycket om en tjej på sitt jobb som är ny på hans jobb och dom är bra vänner redan och dom pratar i telefon och så ofta, och det gjorde att jag blev osäker för jag fick en känsla av att han kanske gillar henne mer än vän. Så min osäkerhet tog över och jag frågade honom om han verkligen ser sig själv med mig, och sen sa jag att han måste vara ärlig om han gillar mig eller inte, för det kändes lite som att han liksom också tog lite avstånd från mig och det gör mig osäker.
    Och han blev bara så sur, och efter det så slutade han säga att han älskar mig. Och en kväll nu för tre dagar sedan så sa jag att jag älskar honom och han sa att han inte kan säga det tillbaka och att han måste tänka lite. Men nu har han sagt så i nästan 3 veckor..att han måste tänka vad han vill göra. Om han vill vara med mig eller inte. Så ja han säger inte längre att han älskar mig, vi har bara sex och kysser varandra massor, vi pratar fortfarande om framtiden och så, men han säger inte att han älskar mig. Alltså vad ska jag göra?? Jag blir så ledsen men låtsas som ingenting. Jag vill vara med honom men han beter sig som om jag begått ett brott eller nåt, vad hade ni gjort? Känns inte som jag kan konfrontera honom för då backar han bara mer och mer..
    Hela situationen låter konstig. Jag hade reagerat som du, men jag själv är svartsjuk av mig så skulle inte rekommendera att lyssna på mig till 100%. Jag tycker trotts det att det är ett skumt beetende, han borde oavsett om han känner att du inte litar på honom förklara hur han känner och hur deras relation ser ut. Jag tycker det är fullt normalt att du frågar, att däremot anklaga etc blir fel då det kan vara bara en kollega. Men att han gått från att älska till att inte kunde säga det är också en röd flagga som du får se upp för. Känns som han går upp o ner i svängarna, vill va intim men samtidigt inte känslomässigt. Jag tycker ändå han har ett ansvar som partner, särskilt om han vet hur du är och känner. Han behöver nödvändigtvis inte sluta upp kontakten, men åtminstone klarlägga situationen så ni slipper bråka och särskilt så du slipper må dåligt. Stå på dig! Du har inte gjort fel, du är inte överkänslig. ❤️Kram
Svar på tråden Älskar han mig eller vad gör han..?